۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۶
کد خبر: ۱۸۹۵۲۹
حجت الاسلام جوادی آملی:

امام حسین معنای حقیقی اسلام ناب بود

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه آموزش عالی امام حسن(ع) با اشاره به این که کربلا مصاف و میدان مبارزه حق با باطل بوده است، ادامه داد: امام حسین(ع) معنای اسلام بوده و گوهر گران بهای دین را داشت، اما یزیدیان لفظ اسلام را داشتند.
حجت الاسلام جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا یک شنبه شب در سلسله نشست های با موضوع اسلام متنزل و اسلام نازل که در حسینیه هدایت آملی برگزار شد با بیان این که هر انسانی باید امام زمان خود را بشناسد و البته آن امامی که اطاعت از او واجب بوده و از سوی خداوند منان منصوب شده است، گفت: ما هیچ گاه نباید به سوی دیگری برویم که بویی از امامت، ولایت و وحی ندارد.

 

رییس مؤسسه آموزش عالی امام حسن(ع) با اشاره به این که حرکت در مسیر اهل بیت معصومین(ع) زمینه ساز نجات انسان است، بیان داشت: هویت پیامبر گرامی اسلام و هویت امام حسین(ع) همسو بوده که یکی در قالب رسالت و دیگری در قالب امامت است.

 

وی با تاکید بر این که هویت و حقیقت امام حسین(ع) جوهر پیامبر است، ادامه داد: این امر همان اسلام متنزل بوده که از سوی پروردگار متعال برای ما آمده است.

 

مدیر حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که وقتی امام حسین(ع) شنید یزید به عنوان قائد حکومت اسلامی معرفی شد فرمود بزرگ ترین مصیبت ما مصیبت دین و آیین است، گفت: همه ما سبک زندگی خود را بر اساس دین انتخاب می کنیم و اگر زمام امور به دست افرادی چون یزید باشد دیگر مشخص بوده که چه اتفاقی خواهد افتاد.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با اشاره به این که خداوند منان اسلام متنزل را به عنوان حقیقت وزین معرفی کرده است، بیان داشت: اسلام متنزل اسلامی ثقیل و گرانقدر بوده اما اسلام نازل اسلامی سطحی و بر مبنای خرافه و عواطف شکل می گیرد که ارزشی برای آن وجود ندارد و برای بسیاری از افراد رهزن خواهد بود.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا با تاکید بر این که انسانی که در دنیا زندگی کرد و فریب نخورد موفق است، خاطرنشان کرد: زمانی ما را در ارتباط با کالای دنیوی فریب می دهند و زمانی نیز در ارتباط کالای معنوی فریب می دهند که این واحسرتا دارد.

 

وی با بیان این که اسلام متنزل را باید از اسلام نازل تفکیک کنیم، گفت: خوشا به حال کسانی که با چراغ عقل و حجت برهان نقلی مسیر معرفتی خود را یافته و همواره سعی دارند اعمال خود را بر مبنای اسلام متنزل داشته باشند.

 

رییس مؤسسه آموزش عالی امام حسن(ع) با اشاره به این که کربلا مصاف و میدان مبارزه حق با باطل بوده است، ادامه داد: امام حسین(ع) معنای اسلام بوده و گوهر گران بهای دین را داشت، اما یزیدیان لفظ اسلام را داشتند.

 

مدیر حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با تاکید بر این که سبک زندگی اسلامی راهشگای حرکت در مسیر سعادت است، بیان داشت: اگر کسی بین اصل و بدل فرق نگذارد دچار اشتباهی خواهد شد که راه بازگشت نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با بیان این که عرفان حق و شناخت نسبت به حق عبادت را به دنبال دارد، گفت: کسی که خداوند منان را بشناسد هرگز به دیگری مراجعه نکرده و با عزت زندگی خواهد کرد./950/پ202/ب

ارسال نظرات