۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۱۸۹۴۵۵
استاد حوزه و دانشگاه:

صیانت از فرهنگ امر به معروف مهم ترین رسالت حوزه علمیه و مسؤولان فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه بیرجند با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر مهم ترین واجبی است که امام حسین برای احیای آن قیام کرد، گفت: صیانت و احیای امر به معروف و نهی از منکر مهم ترین رسالت مبلغان و روحانیون در طول تاریخ پس از عاشورا در میان مردم است.
پيام‌هاي خطبه مناي امام حسين

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد عبادی، استاد حوزه و دانشگاه خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که در جامعه امروز مردم و مسؤولان نسبت به فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر بی توجه هستند، گفت: غفلت از این فریضه واجب سبب نابودی جامعه اسلامی شده و ظهور امام عصر را هم به تاخیر می اندازد.

وی افزود: طلاب و روحانیون و مسؤولان فرهنگی کسانی هستند که باید احیای این فریضه را در اولویت کاری خود قرار دهند زیرا ما اگر بتوانیم امر به معروف ونهی از منکر را در جامعه نهادینه کنیم به یقین خواهیم توانست زمینه انجام سایر احکام و فرایض الهی را در جامعه فراهم کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه و عالم وارسته خراسان جنوبی با بیان این که ترس از انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه زمینه بی تفاوتی نسبت به انجام و افزایش گناه را فراهم می کند، گفت: یکی از مهم ترین عوامل سقوط کوفیان در گرداب قتل امام حسین این بود که فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه آنها هیچ جایگاهی نداشت به همین خاطر آنها به راحتی امام حسین را قربانی هوس‌ها و تن پروری خویش کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان این که طلاب باید نسبت به انجام این فریضه در جامعه پیشگام باشند، گفت: طلبگی تنها به حجره نشینی و فراگیری اصول و احکام دین نیست بلکه طلبه ای می تواند خود را طلبه بداند که در اجرای دستورات خداوند به خصوص دستورات واجب در جامعه پیشگام مردم باشد و در انجام این واجبات هیچ هراسی به دل راه ندهد.

وی یادآور شد: ماه محرم تنها ماه گریه و ندبه برای امام حسین نیست بلکه عزادار واقعی در این ماه کسی است که به فلسفه قیام توجه کرده و به آن عمل کند./968/ت303/س

 

 

ارسال نظرات