۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۱۸۹۲۹۶
رییس حوزه علمیه خوی تأکید کرد؛

ضرورت ریشه‌یابی علل ماندگاری قیام عاشورا

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان خوی با تاکید بر ریشه یابی علل ماندگاری قیام عاشورا گفت: علت ماندگاری قیام حسینی را می توان در بررسی بی رحمی ها و جنایات بنی امیه در جریان حماسه عاشورا یافت.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، خطیب جمعه خوی امروز در خطبه های نماز جمعه با تسلیت مصائب اهل بیت(ع) در ایام محرم اظهار داشت: اگر بخواهیم علل ماندگاری حماسه عاشورا را ریشه یابی کنیم باید حوادث این نهضت را و جنایاتی که بنی امیه مرتکب شدند و در مقابل رشادت ها و شهامت های یاران ابا عبدالله را مورد بررسی قرار دهیم.

 

وی با اشاره به بستن آب بر روی امام، محاصره کرده خیمه های او، تیرباران کردن کودک شش ماهه، جدا کردن سر شهدا از بدن و بالای نیزه بردن آنها، به اسیری بردن فرزندان ابا عبدالله و دهها جنایت دیگر از بی رحمی ها و جنایات بنی امیه در جریان حماسه عاشورا است.

 

حجت الاسلام شکوری در ادامه  با توصیه مردم به رعایت تقوی اظهار داشت: موضوع شفاعت یکی از موضوعات مهم کلامی است و دارای بحث های متعدد است از قبیل این که چه کسانی حق شفاعت دارند؟

 

وی گفت:بر اساس مفاد روایات متعدد انبیای الهی، فرشتگان، ائمه،شهدا، دانشمندان، شیعیان، قرآن و اعمال عبادی در حدیث وارد شده روزه به نفع بنده خدا شفاعت می کنند.

 

عسگر اولادی ولایی به تمام معنا بود

 

خطیب جمعه با اشاره به رحلت مرحوم عسکر اولادی و تسلیت آن به نمازگراران گفت: او از یاران دیرین امام و انقلاب بود که حدود 14 سال عمر خود را در زندان های رژیم گذراند و پس از پیروزی انقلاب در سنگرهای مختلف اجرا و قانون گذاری به ویژه در کمیته امداد و کارهای خیریه عمر خود را سپری کرد.

 

وی عسگر اولادی را از مصادیق بارز ولایتمداری خواند که عمر خود را وقف نیازمندان و محرومان جامعه کرده بود.

 

شهادت در راه خدا افتخار کارگزاران جمهوری اسلامی

 

خطیب جمعه با اشاره به ترور شهید موسی نوری، دادستان عمومی و انقلاب شهر زابل توسط تروریست های کوردل تصریح کرد: همه دشمنان انقلاب و عوامل داخلی آنها باید بدانند این گونه ترورهای کور نتیجه ای برای آنان نخواهد داشت و خللی در اراده و صفوف متهد ملت ایران ایجاد نخواهد کرد چراکه شهادت در راه خدا افتخار کارگزاران جمهوری اسلامی است./936/پ202/س

ارسال نظرات