۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۱۸۷۹۰۶
در آستانه عید غدیرخم؛

آیین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه زنجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل دفتر تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه علمیه قم در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه زنجان با بیان این که اسلام منهای روحانیت اصلا اسلام نیست، گفت: همانطور که امام (ره) فرمودند اسلام منهای روحانیت همان اسلام آمریکایی است که بویی از اسلام نبرده است.
آئين عمامه گذاري طلاب حوزه علميه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام رضا اکبری، مدیر کل دفتر تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه علمیه قم، صبح امروز در آیین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه زنجان که در مسجد جامع این شهر برگزار شد با ذکر مثالی حضور معنوی امام زمان (عج) در این مراسمات را توصیف کرد و گفت: وقتی در یک ارگان یک اتفاق خوب می افتد یا مثلا یک دانشگاهی افتتاح می شود وزیر علوم یا وزیر آموزش و پرورش در آن مراسم حضور می یابند؛ پس مطمئن باشید امام زمان (عج) نیز در مراسم عمامه گذاری سربازان خود حضور می یابد و حتما نظر خاصی بر این مراسم دارد.

 

وی در ادامه معمم شدن را حضور رسمی در سنگر دفاع از اسلام دانست و تصریح کرد: کسانی که معمم می شوند رسما اعلام می کنند که ما در سنگر دفاع از اسلام و قرآن و ارزش های دینی خواهیم بود و این برای امام زمان (عج) خوشایند است ولی مطمئن باشید که این روز برای دشمنان اسلام و تشیع اصلا خوشایند نیست چون یک تعداد دیگر بر خیل سربازانی که لباس جانبازی در راه اسلام پوشیده اند و به میدان مبارزه آمده اند، افزوده شد.

 

مدیر کل دفتر تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به روایات، فقها را مانند دژهای مستحکمی در دفاع از اسلام دانست و تاکید کرد: در روایات داریم که مومنین فقیه مانند دژهای مستحکمی هستند که از شؤونات اسلامی دفاع می کنند و مردم در سایه سخنان آنان راه خود را پیدا می کنند و از آنها به عنوان چراغ راه استفاده می نمایند؛ حضرت علی (ع) هم در این باره فرموده اند که به واسطه علم و عالم است که خداوند عبادت می شود.

 

وی در ادامه افزود: پس با استفاده از این روایات می توان به ارزش و جایگاه علم در نزد ائمه (ع) پی برد که در این حدیث جایگاه آن را امام علی (ع) کاملا تبیین فرموده اند.

 

حجت الاسلام اکبری در ادامه با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) که روحانیت را بلندگوی اسلامی می دانست، اظهار داشت: بلندگوی اسلام روحانیت است و از طریق این بلندگو است که اسلام به جهانیان تبلیغ و عرضه می شود و همانطور که امام (ره) فرمودند اسلام منهای روحانیت همان اسلام آمریکایی است که البته اسم آن اسلام است و مطمئنا هیچ بویی از اسلام نبرده است که مثال آن همان مثال سلفی های تکفیری است که به اسم اسلام در سوریه مردم را کشته و قلب سربازان را به دندان می کشند و این کار فقط از اسلام منهای روحانیت بر می آید.

 

مدیر کل دفتر تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه علمیه قم در ادامه امروز را مانند عید غدیر توصیف و خاطرنشان کرد: مطمئن باشید امروز هم مانند روز غدیر دشمنان از دسترسی به دین اسلام مأیوس شدند چون تعدادی از شاگردان مکتب امام صادق (ع) می خواهند لباس مقدس روحانیت بر تن کنند و این برای آنها خیلی سخت است؛ چون روحانیان رهبران فکری جامعه هستند و اجازه هیچ گونه بدعت گذاری در دین را نمی دهند و در یک جمله پوشیدن لباس روحانیت آمدن در حلقه بندگان خوب خدا است که البته اقتضائاتی دارد که باید رعایت شود.

 

گفتنی است؛ در این مراسم تعداد 14 نفر از طلاب حوزه علمیه زنجان که در آزمون های معمم شدن قبول شده بودند، لباس مقدس روحانیت را بر تن کردند. /949/پ202/ب

ارسال نظرات