۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۸۶۶۰۳
نماینده مجلس خبرگان:

مهریه سنگین و تشریفات بیهوده برای زوج‌های جوان خوشبختی نمی‌آورد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با گلایه از برخی ریخت و پاش ‌ا و تشریفات غیر ضروری در آغاز زندگی جوانان کشورمان، بیان داشت: مهریه سنگین و تشریفات بیهوده در آغاز زندگی مشترک برای زوج های جوان خوشبختی نخواهد آورد.
 آيت الله طبرسي

آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به هفته ازدواج آسان بر ضرورت فراهم کردن شرایطی برای ازدواج آسان جوانان در جامعه تأکید کرد و با بیان این که الگوی امروز ازدواج در جامعه اسلامی نیازمند بازنگری است، افزود: سیره عملی اهل بیت(ع) بهترین الگو برای نسل جوان جامعه امروز ما است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که متأسفانه امروز سبک زندگی غربی در میان خانواده های ایرانی در حال گسترش است، خاطرنشان کرد: شیوه و فرهنگ زندگی غرب بنیان خانواده ها را سست خواهد کرد.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که جامعه امروز گرفتار یک فرهنگ غربی شده است، تصریح کرد: متولیان دینی و فرهنگی جامعه باید تلاش کنند تا مانع از گسترش این فرهنگ بی ریشه در جامعه شوند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که ازدواج از سنت حسنه پیامبر گرامی اسلام است، تصریح کرد: همه مسؤولان وظیفه دارند زمینه های لازم را برای ازدواج نسل جوان فراهم کنند، جوانان کشورمان نباید برای ازدواج و تشکیل خانواده در پیچ و خم های اداری سرگردان باشند؛ بنابر این دولت باید با اعطا وام و تسهیلات مناسب بستر را ازدواج آسان جوانان فراهم کند.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که متأسفانه امروز شاهد افزایش سن ازدواج در میان نسل جوان هستیم، تصریح کرد: افزایش این روند به هیچ عنوان به صلاح جامعه اسلامی نیست؛ خانواده ها نباید در ازدواج‌ها سخت گیری کنند، متأسفانه برخی خانواده ها با برخی شروط و مهریه‌های سنگین مانع از ازدواج جوانان می شوند.

 

آیت الله طبرسی بر ضرورت الگوی خانواده ها و نسل جوان از سبک زندگی ائمه اطهار(ع) برای آغاز زندگی مشترک تأکید کرد و گفت: زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بهترین الگو برای نسل جوان جامعه اسلامی است.

 

رییس شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) با کمترین هزینه زندگی مشترک خود را آغاز کردند، تصریح کرد: نهادهای دینی و فرهنگی باید با برنامه ریزی مدون و هدفمند فرهنگ زندگی آسان را در جامعه امروز نهادینه و معنویت را جایگزین مادیات کنند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، تقوا، ایمان، معنویت و اخلاق دینی را پایه و اساس تشکیل یک زندگی مشترک دانست و بیان داشت: زوج‌های جوان در آغاز زندگی مشترک نباید در پی مادیات و زندگی اشرافی بروند.

 

آیت الله طبرسی با گلایه از برخی ریخت و پاش ها و تشریفات غیر ضروری در آغاز زندگی جوانان کشورمان، بیان داشت: مهریه سنگین و تشریفات بیهوده در آغاز زندگی مشترک برای زوج های جوان خوشبختی نخواهد آورد.

 

وی با تأکید براین که زندگی مادی نمی تواند بنیان خانواده ها را مستحکم کند، افزود: معنویت و اخلاق می تواند خانواده را در مسیر صحیح سوق دهد./950/ت302/س

ارسال نظرات