۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۸۵۲۱۷
حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی:

مسؤولان قهرمانانه و بدون امتیازدهی از حق ملت ایران دفاع کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم طرح دکترین نرمش قهرمانانه از سوی رهبر معظم انقلاب را با متناسب با وضعیت موجود دانست و گفت: این تعبیر سال‌ها پیش هم مطرح شده بود و به معنای تغییر ایدئولوژی نیست.
حجت الاسلام والمسلمين واعظ موسوي حجت الاسلام والمسلمين واعظ موسوي حجت الاسلام والمسلمين واعظ موسوي حجت الاسلام والمسلمين واعظ موسوي

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد واعظ موسوی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر این که رهبرمعظم انقلاب همواره با درایت خاص خود راه‌حل مناسبی برای گره‌گشایی در امور مختلف جامعه اسلامی ارائه می دهند، اظهار داشت: طرح نرمش قهرمانانه به معنای تغییر ایدئولوژی نیست بلکه با توجه به تغییر وضعیت موجود اتخاذ شده است.

وی افزود: این تعبیر جدیدی نیست و سال ها پیش رهبر معظم انقلاب این موضوع را مطرح کردند، سخنان اخیر ایشان نیز برهمان مبنا استوار است؛ ولی فقیه انسانی شایسته و در سطح بالای علمی و معنوی قرار دارد بنابراین می تواند با توجه به شرایط موجود تصمیمات مناسبی بگیرد.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمایش امام(ره) مبنی بر این که مجتهد همراه تسلط بر احکام و منابع فقهی لازم است بر مسائل زمان و مکان نیز آشنایی داشته باشد، گفت: مجتهد و فقیه می تواند با تسلط کامل خود موقعیت را بسنجد و بهترین تصمیم را بگیرد و به رهپیویان خود آن راه را نشان دهد؛ اینها نشانه پویایی فقه شیعه و تأثیر اجتهاد در همه ابعاد زندگی است.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با اشاره به تبلیغات رسانه ای دشمنان برای وارونه جلوه دادن این موضوع، ابراز داشت: دشمن در برابر تدابیر نورانی رهبر معظم انقلاب وامانده و چاره ای جز تهمت زدن ندارد؛ همه دلسوزان نظام می دانند که بعد از گذشت 35 سال از انقلاب همواره ایشان و مسؤولان در مسیر تحقق اهداف انقلاب تلاش می کنند و بر سر اصول و ارزشهایی که امام(ره) بنیان گذاشت ایستاده اند و به هیچ وجه کوتاه نمی آیند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب احاطه کامل و تسلط بسیار خوبی بر اوضاع داخلی و شرایط بین المللی دارند بر همین اساس همواره راهکارهای مناسبی را مطرح می کنند؛ اگر در هر موقعیت به توصیه‌های ایشان عمل شود نظام با سرعتی متناسب با شأن ملت ایران در همه عرصه ‌های علمی، فرهنگی، سیاسی به پیش خواهد رفت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نرمش قهرمانانه دکترین خاصی است که می تواند در شرایط مختلف سیاسی حاکم بر جهان به عنوان یک راه‌کار مناسب و روشنگر برای مسؤولان نظام ما باشد، اظهار داشت: بر این اساس باید تحلیل درستی از موقعیت داشته باشیم و شناخت دقیقی نسبت به امکانات، توانایی‌ها، حیله‌ها و نقشه های دشمنان بدست بیاوریم تا بتوانیم تصمیم مناسبی بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، گفت: ایشان مثال زیبایی در این زمینه مطرح کردند؛ در صحنه هماورد، کشتی گیر نمی تواند تنها به توانمندی‌های خود اتکا کند و نسبت به پیروزی مطمئن باشد بلکه با آنالیز توانمندی‌های حریف و چگونگی عکس العمل و پاتک در مقابل تصمیمات ناگهانی و احتمالی وی می تواند موفق باشد.

وی ادامه داد: دنیای سیاست هم صحنه زورآزمایی سیاستمداران و مسؤولان بوده بنابراین لازم است افزون بر حصول اطمینان از توانمندی‌های خود که برگرفته از مکتب اسلام و پشتوانه مردم است، راه‌کار مناسب برای مقابله را شناسایی کنند و از نقشه دشمنان نیز غافل نباشد و با بصیرت کامل وارد عرصه شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بهره‌مندی مسؤولان از این توانایی‌ها بر سر میز مذاکره، از اهمیت بالاتری برخوردار است، گفت: میز مذاکرده صحنه رویارویی مستقیم با حریف است بنابراین باید همه جوانب را در نظر بگیرند تا بتوانند قهرمانانه از حق ملت ایران بدون امتیازدهی دفاع کنند؛ ما براساس آموزه‌های دینی همواره حقوق دیگران را رعایت می کنیم و باید برای احقاق حقوق خود تلاش بیشتری داشته باشیم./928/ت302/ج

ارسال نظرات