۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۱۸۴۶۴۳

ناآرامی ها در عراق به عهده چه کسی است؟

خبرگزاری رسا ـ انفجارها طی سه روز گذشته، ۴۳ کشته و بیش از یکصد نفر مجروح برجای نهاده است.
بمب گذاري هاي عراق

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دور تازه ای از بمب گذاری ها در بغداد و چند شهر دیگر عراق طی سه روز گذشته، 43 کشته و بیش از یکصد نفر مجروح برجای نهاده است.
انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در بغداد، روز سه شنبه دست کم جان یک نفر را گرفت و ده تن را مجروح کرد. انفجارهای مشابه در شهر موصل در شمال عراق منجر به کشته شدن چهار سرباز شد و در شهر فلوجه علاوه بر افراد غیر نظامی تعدادی پلیس جان خود را از دست دادند.
تاکنون هیچ گروهی مسئولیت بمب گذاری های چند روز اخیر را نپذیرفته است. بنا به گزارش ها، در سال میلادی جاری حدود پنج هزار نفر و تنها در ماه اوت 800 نفر بر اثر این خشونت ها و انفجارها جان خود را از دست داده اند.
ناآرامی ها در کشور همسایه، سوریه که عمدتا توسط شبه نظامیان القاعده صورت می گیرد و همچنین سر ریز شدن آنان به داخل خاک عراق، یکی از مهمترین دلایل بمبگذاری ها در کشورِ عمدتا مسلمان عراق، ارزیابی شده است.

البته خروج نظامیان پ.ک.ک از ترکیه و وارد شدنشان به عراق نیز یکی از اصلی ترین دلایل ناآرامی ها در شمال این کشور به حساب می آید. مناطقی که در چند سال اخیر در مقایسه با دیگر استان های این کشور، نسبتا آرام بوده است./1421/1409/ح

ارسال نظرات