۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۱۸۴۶۰۶

چند خبر کوتاه از اداره کل تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا - جشن ولادت امام رضا(ع) در مساجد شهری و روستایی بخش جعفرآباد قم و تودیع و معارفه اعضای شورای اسلامی قنوات با حضور رییس اداره تبلیغات اسلامی برخی از اخبار اداره کل تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جعفریه گفت: مراسم جشن میلاد با سعادت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در مسجد جامع جعفریه و مساجد روستایی بخش جعفرآباد برگزار شد.
وی افزود: در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی‌های اجرایی برنامه ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت امام رضا(ع) که با حضور روحانیان مستقر بخش جعفرآباد برگزار شد، مقرر گردید کلیه روستاهایی که دارای روحانی مستقر هستند در شب ولادت آن امام رئوف مجلس جشنی را در مساجد برگزار کنند.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جعفریه افزود: این جشن‌ها در شب ولادت امام رئوف علی بن موسی الرضا(ع) بعد از اقامه نماز مغرب و عشا با حضور نمازگزاران و ارادتمندان اهل‌بیت(ع) برگزار شد.
حجت‌الاسلام ابراهیمی، سخنرانی مبلغان درباره زوایای زندگانی امام رضا(ع) و مولودی خوانی را از جمله برنامه‌های این مراسم‌ها ذکر کرد.
تودیع و معارفه اعضای شورای اسلامی قنوات با حضور رییس اداره تبلیغات اسلامی
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات در جلسه تودیع و معارفه اعضای شورای اسلامی شهر قنوات حضور یافت.
در این جلسه که با حضور احمد امیرآبادی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام منتظری، امام جمعه قنوات، بخشدار مرکزی و دیگر مسؤولان بخش برگزار شد از اعضای دور سوم شورای اسلامی تقدیر بعمل آمده و حکم اعضای دور چهارم شورای اسلامی قنوات اعطا شد.
حجت‌الاسلام سجادی‌تبار ابراز امیدواری کرد که اعضای شورای اسلامی شهر با اداره تبلیغات اسلامی قنوات ارتباط بیشتری داشته باشند.
سیره امام رضا(ع) بهترین راهبرد در عرصه سیاست و فرهنگ است
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: سیره امام رضا(ع) و نحوه برخورد ایشان با اقشار و گروه‌های مختلف بهترین راهبرد در عرصه سیاست و فرهنگ است.
حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده حدیث سلسلة‌الذهب را از جمله احادیث مهم برشمرد و گفت: این حدیث نشان از اتصال امام رضا(ع) به ائمه اطهار(ع) و حضرت محمد(ص) است و نشان می‌دهد گفته‌های امام رضا(ع) گفته‌های پیامبر(ص) و استدلال‌های ایشان استدلال‌های آن حضرت است.
وی ادامه داد: در این حدیث امام رضا(ع) خود را گوشه‌ای جدا شده از پیامبر(ص) و هدف پیامبر را هدف خود می‌داند و در این حدیث تأکید شده است خدایی جز الله نیست همه چیز از اوست و اگر کسی اعتقاد راسخ و کامل به او داشته باشد در آرامش و امنیت دنیوی و اخروی خواهد بود.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم امنیت، آرامش و قبول یگانگی الله را پیام‌های حدیث سلسلة الذهب دانست و بیان داشت: هنگامی که ولایت اهل بیت را بپذیریم به این معنی است که دشمن خار و حقیر و امام رضا(ع) مظهر الهی از حیث اعتقادات است.
حجت‌الاسلام نجاریان زاده خاطرنشان کرد: گرچه امام رضا(ع) به مرو و خراسان تبعید شدند، اما هیچ گاه دست از فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی برنداشتند و همواره مردم را از حمایت حکومت کفر باز می‌داشتند، رفتارهای ایشان با کنیزان، غلامان، حکام و وزرا، خود به نوعی درس فرهنگی و سیاسی بود.
وی به جلسات مباحثه اشاره کرد و گفت: برپایی جلسات مباحثه از طرف حکومت و طرح سؤال از جانب مسیحیان و دیگران از برنامه‌هایی بود که با هدف براندازی اسلام مطرح می‌شد، هرچند امام رضا(ع) با صلابت کامل و بدون هیچ گونه مشکل پاسخ همه سؤالات را می‌دادند و مشکلی در این باره نداشتند.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان این‌که دشمنان به دنبال تثبیت حکومت خود بوده‌اند یادآور شد: امام رضا(ع) همه تلاشش در راستای براندازی حکومت و اثبات جایگاه ائمه(ع) بود.
حجت‌الاسلام نجاریان‌زاده پرورش شاگردان را یکی دیگر از اقدامات امام رضا(ع) دانست و خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) با هر شیوه‌ای تلاش خود را در راستای حمایت از مظلومان، حاکمیت دین و عدالت به کار می‌گرفتند و در شعر نیز دستی بر آتش داشتند و از این طریق سعی در حفظ اسلام و حمایت از ستمدیدگان داشته‌اند.
وی تصریح کرد: این امام همام کمک به مظلومین و نیازمندان را راه و روش پیامبر و امام علی(ع) می‌دانستند و همواره بر حمایت از این قشر تأکید می‌کردند.
ثبت نام 18 نفر در چهارمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی بخش مرکزی قم
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات از ثبت نام 18 نفر در چهارمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی بخش مرکزی قم خبر داد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: در بخش مرکزی قم از تعداد 18 نفر برای حضور در انتخابات چهارمین دوره شورای هیئات مذهبی ثبت‌نام بعمل آمده است.
وی افزود: از این تعداد شرکت کننده دو نفر خانم و 15 مرد هستند که پس از تأیید صلاحیت افراد ثبت‌نام شده، چهارمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی همزمان با سراسر کشور در آبان‌ماه برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام سجادی‌تبار در ادامه افزود: در این دوره از انتخابات پنج نفر به عنوان اعضای اصلی و دو نفر عضو علی‌البدل انتخاب خواهند شد./907/پ203/ی
ارسال نظرات