۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۱۸۳۶۰۲
بر خلاف نظر اپوزیسیون؛

مارشال فهیم: دولت افغانستان توانا در برقراری امنیت

خبرگزاری رسا ـ اپوزیسیون دولت افغانستان قصد دارد با تحت فشار قرار دادن دولت، امتیازات مهمی را از حامیان دولت حامد کرزای بگیرند.
مارشال فهیم: دولت افغانستان توانا در برقراری امنیت

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی فارسی در خبری گفت: معاون اول رئیس جمهوری افغانستان در دوازدهمین سالگرد ترور احمد شاه مسعود، گفته است  برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان حتمی است.


به گفته محمد قسیم فهیم؛ بر اساس قانون اساسی افغانستان هیچ راهی دیگر جز انتخابات برای انتقال سیاسی در افغانستان وجود ندارد.


قابل ذکر است زمزمه ها از درون اپوزیسیون دولت افغانستان حاکی از آن است که اپوزیسیون قصد دارد با تحت فشار قرار دادن دولت از طریق ضعیف خواندن دستگاه های امنیتی و نامطمئن و مخدوش دانستن انتخابات، امتیازات مهمی را از حامیان دولت حامد کرزای در زمان انتخابات گرفته و خود بر أریکه قدرت سوار شود.


بی بی سی در ادامه به نقل از آقای فهیم افزود: انتخابات در افغانستان صورت می‌گیرد. ما در دولت مسئولیت داریم تا انتهای دوره آقای کرزای، برای برگزاری انتخابات آخرین تلاش خود را کنیم. هر نوع برداشت دیگر و فکر دیگر جز انتخابات، برای مردم افغانستان زهر است.


او تاکید کرد که مردم افغانستان به دوره های گذشته بر نمی گردند و انتخابات در افغانستان برگزار خواهد شد، هرچند مشکلات و شرایطی چون برنامه خروج نیروهای خارجی از افغانستان، دخالت برخی همسایه ها و وجود احزابی با نظریات مختلف وجود دارد.


قابل ذکر است کمتر از هفت ماه دیگر تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان باقی مانده است و تا حدود یک هفته دیگر ثبت نام نامزدان این پست آغاز خواهد شد.


آقای فهیم شرایط نامزدهای انتخابات افغانستان را اینگونه شرح داد: نخست مسلمان بودن، بعدا درد و رنج مردم افغانستان را فهمیدن و در مرحله بعدی افغان بودن مهم است.


بی بی سی در انتها به نقل از مارشال فهیم که نگرانی های مردم را از خروج نیروهای خارجی از افغانستان، تبلیغات سوء و ظالمانه خوانده بود، گفت: نیروهای امنیتی افغانستان می‌توانند با داشتن پشتوانه ملی در نبود نیروهای خارجی، از عهده تامین مسئولیت افغانستان برآیند.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات