۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۸۳۵۱۱
استاد حوزه علمیه لرستان:

سعادت نسل آینده در گرو تربیت شایسته دختران امروز است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه لرستان پیروی از سیره حضرت معصومه را سبب نهادینه شدن فرهنگ حجاب و عفاف دانست و گفت: پیروی از سیره، روش زندگی، اخلاق و رفتار حضرت معصومه(س) مانع از انحراف بانوان از مسیر اسلام ناب محمدی(ص) می شود.
حضرت معصومه

حجت الاسلام محمد فیاض، کارشناس و پژوهشگر امور دینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به نقش خانواده ها در تربیت فرزندان، اظهار داشت: هر چه والدین به آموزش ارزش‌های دینی، ایمانی و تقوایی مقیدتر باشند، فرزندانی پاکدامن متولد شده و در جامعه ارزش آفرینی می‌کنند.

سعادت نسل آینده در گرو تربیت شایسته دختران امروز است

وی ابرازداشت: بدون تردید سعادت، رشد و بالندگی نسل آینده با تربیت شایسته دختران امروز که مادران فردا هستند، امکانپذیر خواهد بود.

استاد حوزه علمیه لرستان بیان داشت: اخلاص، پاکدامنی، ایثار و فداکاری از ویژگی های حضرت فاطمه معصومه(س) بوده است که امروزه باید مورد توجه دختران ما قرار گیرد.

وی حضرت معصومه(س) را به عنوان کامل ترین الگو برای بانوان دانست و گفت: شخصیت، زندگی و مبانی فکری و اعتقادی این حضرت بهترین الگو برای بانوان به ویژه نسل جوان است.

استاد حوزه علمیه لرستان با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان ابراز داشت: بانوان از قشرهای اثرگذار جامعه هستند و در نهاد خانواده نیز با رعایت اخلاق و رفتار فاطمی می توانند پایه های خانواده را محکم تر کنند.

وی با اشاره به این‌که بهترین الگو برای دختران جامعه اسلامی حضرت فاطمه معصومه(س) است، افزود: دختران ما باید از زاویه دید حضرت فاطمه معصومه(س) به زندگی نگاه کنند و این دختر پاک و با تقوای اهل‌بیت(ع) را الگوی خویش قرار دهند.

حجت الاسلام فیاض بیان داشت: حضرت معصومه(س) بانویی والا از نظر اخلاق، حجاب، صبر، عبادت و از بندگان مخلص خداوند بودکه الگوگیری دختران و زنان از ایشان در سلامت جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی بسیار تأثیرگذار است.

پیروی از سیره حضرت معصومه سبب نهادینه شدن فرهنگ حجاب و عفاف می شود

وی ادامه داد: پیروی از سیره، روش زندگی، اخلاق و رفتار حضرت معصومه(س) مانع از انحراف بانوان از مسیر اسلام ناب محمدی(ص) و موجب نهادینه شدن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه می شود.

کارشناس امور دینی در لرستان با بیان این که حضرت معصومه‌(س) در علم و کمالات الگوی دیگران بود، خاطرنشان کرد: سیره، شخصیت و زندگی معصومین(ع) نه تنها برای بانوان مسلمان بلکه برای تمامی دختران و بانوان جهان می‌تواند الگو باشد، این موارد هماهنگ با فطرت انسانی است و اختصاص به گروهی خاص ندارد./9451/ت302/غ

ارسال نظرات