۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۱۸۲۶۹۴

مراسم عزای امام صادق در امامزاده زکریای بخش خلجستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـمراسم عزای امام صادق(ع) در امامزاده زکریای بخش خلجستان از سوی نمایندگی اوقاف و امور خیریه قم برگزار شد.
مراسم عزای امام صادق در امامزاده زکریای بخش خلجستان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حسین امینی‌خواه، نماینده اوقاف و امور خیریه بخش خلجستان با بیان این‌که به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) مجالس و مراسم عزاداری در بخش خلجستان استان قم برپا شد، گفت: اصلی‌ترین و شاخص‌ترین برنامه ما در این بخش مربوط به مراسم آستان مقدس امامزاده زکریا(ع) یکی از فرزندان امام صادق(ع) خواهد بود هرچند در سایر بقاع متبرکه هم مراسماتی برگزار می‌شوند.
وی افزود: این مراسم در روز شهادت امام ششم شیعیان و از ساعت 17 با ورود دسته‌جات عزاداری و برگزاری روضه‌خوانی شروع شده و سخنران این مراسم حجت‌الاسلام صدوقی یک از اساتید حوزه و دانشگاه بوده و کربلایی داوود طالبی هم در این مجلس مداحی بود.
نماینده اوقاف و امور خیریه بخش خلجستان با اشاره به خودجوش و مردمی بودن تمام مناسبت‌های مذهبی خاطرنشان کرد: مردم ایران و تمام شیعیان جهان در مناسبت‌هایی همچون عاشورا و اربعین خود وارد عمل شده و مراسمات بسیاری را تدارک می‌بینند اما در این میان در سایر مناسبت‌ها مانند میلاد و شهادت سایر ائمه اطهار(ع) این همت و تلاش دیده نمی‌شود بنابراین لازم است برای احیای عزاداری سایر امامان هم تلاش شود.
وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در این بقعه متبرکه برگزار می‌شود.
امینی‌خواه با تأکید بر برپایی مجالس روضه‌خوانی برای ائمه اطهار(ع) گفت: در نظر داریم با استفاده از مراسمات باشکوه به جذب جوانان و سایر اقشار بپردازیم و زمینه برای پررنگ شدن فرهنگ عزاداری صحیح را فراهم کنیم.
نماینده اوقاف و امور خیریه بخش خلجستان از هماهنگی برای ورود هیأت‌های عزاداری از 10 روستای بخش خلجستان برای شرکت در مراسم آستان امامزاده زکریا(ع) خبر داد و افزود: مردمی‌تر‌کردن مراسمات سبب رونق بیشتر و تأثیرگذاری افزون‌تر آنها خواهد شد./907/د102/ی
ارسال نظرات