۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۸۲۵۲۶
وزیر ارشاد:

معرفی تمدن ایران به جهان نیازمند ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار معرفی هنر و فرهنگ ایران به جهان شد و در این باره ابراز کرد: اگر خواستار معرفی تمدن و هنر ایران به جهان هستم، لازمه این اقدام برنامه ریزی فعالیت‌های هنری و سازماندهی فرهنگ و هنر است.
جنتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تکریم و معارفه معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که 10 شهریور ماه در تالار وحدت برگزار شد، اظهار داشت: به اعتراف همه هنرمندان و دوستداران فرهنگ و هنر، تمدن ایران اسلامی با فرهنگ و هنر مردم آمیخته شده است.
وی در ادامه بیان داشت: اگر امروز جهانیان در برابر فرهنگ و هنر ایرانیان سر تعظیم فرود آورده‌ اند، به دلیل وجود هنرمدانی است که پدید آورندگان هنر هستند.
جنتی خواستار معرفی هنر و فرهنگ ایران به جهان شد و ابراز کرد: اگر خواستار معرفی تمدن و هنر ایران به جهان هستیم، لازمه این اقدام برنامه ریزی فعالیت‌های هنری و سازماندهی آن‌ها است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرمندان را میراث‌دار فرهنگ و هنر ایران دانست و گفت: هنرمندان در دنیای امروزی نباید از لحاظ مادی دچار رنج و عذاب قرار گیرند، باید تمام فکر و دغدغه آن‌ها معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی به جهان باشد.
وی در ادامه معرفی فرهنگ ایران به جهان را کاری دشوار دانست و گفت: لازمه معرفی فرهنگ و هنر ایران به جهان ایجاد بستر سازی مناسب است، ما باید بخش‌های که مرتبط به بخش خصوصی می‌شود را به بخش خصوصی واگذار و در مقابل بخش‌هایی که به دولت وابسته است را تقویت کنیم.
جنتی، معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از مهم‌ترین معاونت های این وزارتخانه و دشوراترین بخش دانست و ابراز داشت: حساسیت این حوزه ما را بر آن داشت تا نسبت به انتخاب معاونت برای این بخش کمی دچار سختی شویم ولی در نهایت به نام علی مراد خانی رسیدیم و این نام برای اصحاب هنرمندان دارای احترام است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: کشتی فرهنگ و هنر با هدایت علی مراد خانی با تجربه‌ای که در حوزه فرهنگ و هنر دارد، مطمئنا به سر منزل خود هدایت خواهد شد.
وی ابراز داشت: افراد و اشخاصی که در عرصه فرهنگ و هنر مشغول به فعالیت هستند، دارای روحیه‌ای لطیف، برخوردار از اصالت فکری و در نهایت این افراد پدید آورندگان هنر ایران هستند.
جنتی در پایان گفت: برنامه ریزی، حمایت، برطرف کردن مشکلات بر سر راه هنرهای تجسمی، موسیقی، برطرف کردن موانع و مشکلات بنیاد مد و لباس و در نهایت ساماندهی فرهنگ و هنر از وظایف معاون امور فرهنگی این وزارت خانه محسوب می‌شود.
گفتنی است، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی علی مراد خانی را به عنوان معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب کرد. /9599/پ203/ج
ارسال نظرات