۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۱۸۲۲۴۸
عضو کمسیون صنایع مجلس تاکید کرد؛

لزوم توجه وزیر کشور به شایسته‌سالاری و مصلحت مناطق در تعیین استانداران

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواستار توجه وزیر کشور به اصل شایسته سالاری و مصلحت مناطق و استان های مختلف در معرفی استانداران شد و گفت: متأسفانه رویه غلطی از دوره های گذشته رایج شده که پس از هر انتخابات دوران سهم خواهی آغاز می‌شود.
رضا رحماني،رييس کمسيون صنايع و معادن

رضا رحمانی، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به گمانه‌زنی‌های مختلف در خصوص انتخاب استانداران سراسر کشور، اظهار داشت: متأسفانه رویه و فضای بدی از دوره اصلاحات و بعد از آن در دو دولت گذشته تکرار شد که پس از انتخابات عده ای به دنبال سهم‌خواهی هستند.


وی خاطرنشان کرد: طبیعی است در انتخابات افرادی به عنوان عوامل ستادهای انتخاباتی کاندیداهای انتخاباتی فعالیت دارند، اما مشکل از زمانی آغاز می شود که انتخابات تمام شده و کاندیدای مورد نظر موفق می شود آرای لازم را جمع کند، اینجاست که دوران سهم خواهی آغاز می‌شود و هر کسی سعی دارد افراد خود را به رییس جمهور تحمیل کند.


نماینده مردم تبریز در مجلش با تأکید بر این‌که باید قاعده را رعایت و منطقی عمل کنیم، تصریح کرد: این‌که رییس جمهور بخواهد مسؤولیت هایی را به نفرات نزدیک خود بدون توجه به شایستگی آنان بدهد، صحیح نیست، چراکه تدبیر و اعتدال حکم می کند که به دنبال اصل شایسته سالاری باشیم.


رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به وضعیت و موقعیت آذربایجان شرقی ادامه داد: اگر قرار است، استاندار مشخص شود، باید فردی معین شود که در شأن آذربایجان بوده و رابطه نزدیکی با رییس جمهور داشته باشد تا بتواند موانع موجود و مشکلات اقتصادی استان را به صورت کلان و ریشه ‌ای برطرف کند.


رحمانی یادآور شد: این‌که عده‌ای چنین فکر می کنند که چون در ستاد انتخاباتی فردی خاص فعالیت کرده‌اند، باید پست و مقام داشته باشند، اشتباه است، به عبارت دیگر رؤسای ستادهای انتخاباتی نباید به دنبال سهم‌خواهی باشند، البته این را هم باید گفت که ساز و کار انتخابات غلط است که چنین تفکراتی ایجاد می شود.


وی در پایان با اشاره به این‌که طی روزهای آینده مجمع نمایندگان شمال‌غرب کشور با وزیر کشور جلسه‌ای خواهند داشت، گفت: از وزیر خواهیم خواست تا در انتخاب استانداران شایسته‌‌سالاری کرده و مصلحت استان و منطقه را در نظر بگیرد، باید در انتخاب مدیران نیز فرمول داشته باشیم تا افراد قوی منصوب شوند./935/ت302/ج

ارسال نظرات