۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۱۸۰۴۴۷

خبرنگاران ارومیه تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ مراسمی به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار در فرهنگسرای جوان ارومیه برگزار و از خبرنگاران رسانه های جمعی مرکز استان تجلیل شد.
روز خبرنگار

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، شب گذشته در گردهمایی که با حضور اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در فرهنگ‌سرای جوان ارومیه برپا شد، اظهار داشت: با توجه به تاثیرگذاری کار خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای در توسعه، این قشر نباید از همکاری و تعامل با دولتمردان دریغ ورزند.

 

وی افزود: این قشر از جامعه در همه شئون اعم از امور سیاسی، اقتصادی و اجتماعی فعال بوده و آثاری که محصول ذوق، قریحه و طبع لطیف آنها است در همه حوزه‌ها به معنای واقعی کلمه موثر واقع می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، روز خبرنگار را فرصت مغتنمی برای تجلیل از تلاش‌گران بی‌ادعا دانست و بیان داشت: اشخاصی در گم‌نامی محض بدون رد پا گذاشتن از خود برای عمران، آبادانی و سازندگی ایران اسلامی مجاهدت می‌کنند، بنابراین باید در راستای گرامیداشت مقام بزرگ آنها اقدام کرد.

 

وی با بیان این که قلم و آنچه از قلم تراوش می‌شود در دین مبین اسلام اهمیت زیادی یافته است، ادامه داد: این اهمیت و جایگاه رفیع تا جایی است، که حتی خداوند متعال در قرآن کریم به قلم سوگند یاد می‌کند، پس باید ضمن حفظ هوشیاری در راستای به کار گرفتن این وسیله مقدس در مسیر حق گام برداریم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اظهار به این که اصحاب رسانه مردم را در تشخیص درستی از نادرستی یاری می‌رسانند، بیان داشت: در مواقع حساس و موقعیت‌های مختلف از جمله راهپیمایی روز قدس، انتخابات و ... این صاحبان قلم هستند که حساسیت لازم را در بین اقشار مختلف جامعه برمی‌انگیزند.

 

عیسی قنبری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: خبرنگاران به عنوان مربیان مردم و آموزش دهنده جامعه شناخته می شوند.

 

وی افزود: رسالت های اصلی که از سوی مقام معظم رهبری برای خبرنگاران و اصحاب رسانه ترسیم شده، ترویج دین و انقلاب و حفظ وحدت و یکپارچگی است به همین دلیل باید در میان خبرنگاران به این 2 اصل اساسی توجه ویژه صورت گیرد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی، موقعیت خاص و ویژه این استان را یادآور شد و اظهار کرد: وجود قومیت های مختلف، مرزهای طولانی با سه کشور همسایه و حساسیت ویژه این استان می طلبد تا خبرنگاران در راستای حفظ وحدت در استان بیش از پیش تلاش کنند که این امر نیز در سالهای اخیر به خوبی انجام شده است.

 

وی در ادامه با بیان این نکته که خبرنگار باید خودداری از تضعیف نظام را در دستور کار خود قرار دهد، تصریح کرد: تقویت فرهنگ عمومی، دانش و بصیرت مردمی و هدایت افکار عمومی به سوی مبانی نظام اسلامی از دیگر شرایطی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای فعالیت های خبرنگاران ترسیم نموده اند.

 

قنبری در بخشی از سخنان خود سهم خبرنگاران در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را مورد توجه قرار داد و گفت: خبرنگاران در انتخابات خردادماه سهم خود را به خوبی ایفا کردند و باید تا پایان سال نیز با بصیرت و تیزبینی به ایفای نقش خود در جامعه و هدایت افکار عمومی به سوی شعار سال بپردازند.

 

وی اضافه کرد: رسانه های خبری دشمنان نظام اسلامی برای مقابله با خلق حماسه ای ماندگار در انتخابات ریاست جمهوری بسیج شده بود که رسانه ها و خبرنگاران ایرانی به خوبی و با اطلاع رسانی مناسب و آگاهانه این امر را خنثی کردند و مقدمات خلق حماسه سیاسی را در کشور فراهم کردند.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت رسانه ای جهان امروز افزود: در حال حاضر، رسانه های وابسته به استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل، افکار عمومی را به شدت بمباران اطلاعاتی می کنند که باید با هدفگذاری مناسب و استفاده از ابزار رسانه ای به مقابله با آنها برخیزیم.

 

قنبری گفت: در این خصوص، خبرنگاران در خط مقدم جبهه رسانه ای هستند و باید اهتمام ویژه ای در راستای مقابله با بمباران رسانه ای دشمن داشته باشند.

 

در ادامه مراسم از خبرنگاران با اهداء لوح تقدیر و جوایز نقدی تجلیل شد./936/پ203/ب

ارسال نظرات