۰۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۷۸۵۷۱
کارشناس مسائل دینی مطرح کرد؛

مقام بالای امام علی در پیشگاه خداوند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی گفت: امام علی(ع) در حدیثی فرموده است که اگر همه پرده‌های عالم برای من مشخص شود چیزی به یقین من اضافه نمی‌شود.
حرم مطهر امام علي (ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمد علی فرشاد، کارشناس مسائل دینی امروز در سخنرانی بیستم ماه رمضان در مسجد جامع کرمان گفت: هر انسانی در این دنیا باید امام خود را شناخته و به او معرفت پیدا کند.
وی در ادامه افزود: یکی از راه‌های کسب معرفت به امامان معصوم(ع) زیاراتی است که برای آن‌ها آمده است زیرا در آن‌ها صفت‌ها و ویژگی ائمه اطهار ذکر شده است.
وی با بیان این که زیارت امین الله در وصف امیر مومنان(ع) از زبان امام سجاد(ع) نقل شده است، اظهار داشت: در این دعا به حضرت "امین فی ارضه" گفته شده و به معنای امانت دار، زیبا عمل کردن، کار صحیح انجام دادن و مورد اطمینان مردم است.
حجت الاسلام فرشاد تصریح کرد: این مقام نزد خداوند از جایگاه خاصی برخوردار بوده و خداوند دین خود را بر روی زمین به وی سپرده و امام علی(ع) را امین خود دانسته است.
کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که در این دعا امام علی(ع) امیرمومنان نامیده شده است، ابراز داشت: امیرمومنان به معنای حجت الهی برروی زمین بوده و همه مومنان وظیفه دارند از او اطاعت کنند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از وصف‌های امام علی(ع) تقوا و توکل وی است زیرا حضرت به قرآن به حالت خاص پرداخته و به سنت پیامبراکرم(ص) پیروی می‌کردند.
حجت الاسلام فرشاد با بیان این که امیرمنان(ع) در همه جهادها جلوتر بوده و نشانه‌ جهاد در اسلام است، اظهار داشت: امام علی(ع) هم در جهاد فی سبیل الله موفق بوده و هم در جهاد با نفس پیروز بوده‌اند.
کارشناس مسائل دینی با اشاره به روز شهادت حضرت علی(ع) ابراز داشت: آن روز امیرمومنان(ع) به امام حسن(ع) دستور دادند که امروز درب خانه را باز بگذارید تا همه مردم بیایند و سوالات خود را بپرسند.
وی تصریح کرد: حضرت علی(ع) از حضرت آدم مقامش بالاتر بوده زیرا آدم نتوانست با یک نهی الهی مبارزه کند.
حجت الاسلام فرشاد افزود: اما امام علی(ع) با این که آن چیزهایی که برای او حلال بوده و خداوند چیزی را نهی کرده بود، ولی حضرت به مال دنیا دل نبسته بود.
کارشناس مسائل دینی اظهار داشت: مقام امیرمومنان(ع) از حضرت ابراهیم بالاتر بوده چون حضرت ابراهیم برای آرامش قلب خود از خداوند در خواست معاد کرد.
وی ابراز داشت: امام علی(ع) در حدیثی فرموده است که اگر همه پرده‌های عالم برای من مشخص شود چیزی به یقین من اضافه نمی‌شود.
حجت الاسلام فرشاد تصریح کرد: مقام حضرت امیرمنان(ع) از موسی نیز بالاتر بوده چون موسی با کشتن یکی از آن‌ها از خدا می‌خواهد هارون را همراه او کرده و آرامش به او عطا کند.
کارشناس مسائل دینی ادامه داد: اما امام علی با آن که صدها تن از آن‌ها را کشته بودند، بر بالای خانه خدا رفته و آیات برائت را خواندن بدون این که هیچ گونه ترسی به خود راه بدهند.
وی اظهار داشت: مقام حضرت امیرمنان(ع) از عیسی بالاتر است، چون زمان ولادت او خداوند به مریم دستور داد که از عبادت خانه بیرون برو و در جایی دیگر زایمان کن.
حجت الاسلام فرشاد افزود: زمان ولادت امام علی(ع) در داخل خانه خدا بوده و مادر حضرت با شکاف دیوار یمانی داخل شده و حضرت امیرمومنان(ع) داخل خانه خدا متولد شدند.
وی در پایان با بیان این که حضرت علی(ع) الگوی همه مردم است، گفت: امام در حدیثی فرموده‌اند که من برای حفظ اسلام مجبور به تحمل مشکلاتی همچون برکناری ازخلافت و آزار همسر خود حضرت فاطمه شدم اما لب به شکایت برنداشته‌ام./9705/پ202/ب
ارسال نظرات