۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۷۶۵۹۴
ویژه بانوان طلبه اعلام شد؛

فراخوان مقاله با محوریت حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی

خبرگزاری رسا ـ فراخوان مقاله نویسی با عنوان «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» از سوی اداره پژوهش دفتر امور خواهران حوزه علمیه خراسان اعلام شد.
فراخوان مقاله

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره پژوهش دفتر مدارس خواهران حوزه علمیه خراسان در راستای تبیین منویات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری امسال به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، فراخوان مقاله با همین عنوان اعلام کرد. 

بر پایه این گزارش، مقالات ارسالی افزون بر دارابودن چکیده، کلید واژگان، مقدمه و متن،‌ باید رسا، روان، منسجم و در سال 92 نگارش و قبلاً در جایی به چاپ نرسیده باشد.

این گزارش حاکیست، مسؤولان، اساتید و طلاب مدارس علمیه خواهران استان‌های خراسان می‌توانند مقاله‌های خود را در قالب سه محور «مفاهیم و مبانی حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی»، «زمینه‌های طرح حماسه سیاسی» و «زمینه های طرح حماسه اقتصادی» به دبیرخانه این فراخوان واقع در دوربرگردان طبرسی حرم مطهر رضوی، مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان ارسال کنند.

بر این اساس، در محور نخست، بر موضوع هایی همچون «مفهوم و ارکان عناصر و اصول حماسه سیاسی»، «مفهوم و ارکان عناصر و اصول حماسه اقتصادی»، «مبانی معرفتی حماسه»، «ضرورت‌ها، اهداف»، «راهکارها و دستاوردهای تحقق حماسه اقتصادی در خانواده‌ها و سازمان‌ها» تأکید شده است. 

چالش های پیش روی حماسه اقتصادی، الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت، مظاهر پیوند حماسه سیاسی و اقتصادی، شاخص‌ها و مصادیق حماسه اقتصادی از دیگر موضوع‌های این محور اعلام شده است.

همچنین نقش بصیرت دینی در خلق حماسه سیاسی، نقش و تأثیر فرهنگ فاطمی در تقویت و ترویج حماسه سیاسی، نقش اخلاق و اهمیت آن در حماسه سیاسی، تحلیل پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در مورد سال 92، مشارکت سیاسی از نگاه اندیشمندان ایرانی اسلامی، بارزترین حماسه های سیاسی ایران پس از پیروزی انقلاب، نقش حماسه سیاسی در تداوم و استمرار انقلاب اسلامی، حماسه سیاسی ملت ایران تقویت بخش جنبش بیداری اسلامی در جهان اسلام، از موضوعات محور دوم است. 

در ادامه محور دوم، موضوعات دیگری با عنوان راهکارهای تقویت وحدت و همبستگی قومیت های ایرانی در جهت تحقق حماسه سیاسی، نقش و اهمیت وحدت و همگرایی در ایجاد حماسه سیاسی، نقش و جایگاه انتخابات در تحقق حماسه سیاسی، معرفی ظرفیت‌های موجود در خلق حماسه سیاسی، مسؤولیت حوزه‌های علمیه در تحقق حماسه سیاسی، جایگاه مردم در خلق حماسه سیاسی و نقش و جایگاه نخبگان در تحقق حماسه سیاسی، فراخوان شده است.

بارزترین حماسه های اقتصادی ایران پس از انقلاب، نقش حماسه اقتصادی در تداوم و استمرار انقلاب اسلامی، بررسی عوامل مؤثر بر کاهش مخارج خانوارهای شهری، مأموریت های ویژه اقتصادی آمریکا در ایران، معرفی ظرفیت های موجود در خلق حماسه اقتصادی، تبیین اقتصاد مقاومتی و نقش آن در شکل گیری حماسه اقتصادی، مسؤولیت حوزه‌های علمیه در تحقق حماسه اقتصادی، نقش اخلاق و اهمیت آن در حماسه اقتصادی و جایگاه رساله در معرفی شاخص های حماسه اقتصادی نیز از موضوعات محور سوم این فراخوان است./930/د101/پ

ارسال نظرات