۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۱۷۶۱۷۷
طرح جدید انگلیس برای افغانستان؛

طالبان شریک دولت مرکزی در اداره چند استان

خبرگزاری رسا ـ در صورت اجرایی شدن این طرح، چند ولایت (استان) جنوبی و شرقی افغانستان تحت سلطه گروه طالبان باقی خواهد ماند. طرحی که به گفته کارشناسان منجر به تجزیه بخش هایی از این کشور خواهد شد.
افغانستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی فارسی در خبری گفت: با نزدیک تر شدن زمان خروج نیروهای خارجی در افغانستان در سال 2014 یک بار دیگر بحث ها در مورد نوع حکومت در افغانستان بالا گرفته است.
به گفته این شبکه عده ای از فعالان سیاسی افغان می گویند طرح تقسیم قدرت و ایجاد حکومت فدرال می تواند راه حلی برای رسیدن برای صلح و پایان تنش ها در این کشور باشد اما عده ای نیز می گویند شرایط فعلی در افغانستان برای ایجاد این نوع از حکومت مناسب نیست.
بی بی سی در تبلیغ طرح فدرالی کردن افغانستان افزود: با خروج نیروهای خارجی پس از یک دهه نبرد نفس گیر و نبود چشم اندازی روشن در مذاکرات صلح با طالبان، تنها راه اتمام بحران این کشور راه سومی با عنوان تغییر نظام حکومت فعلی به حکومتی فدرالی است.
در حالی شبکه بی بی سی از تغییر نوع حکومت در افغانستان استقبال کرده و آن را مورد تایید انگلیس می داند که در صورت اجرایی شدن این طرح به گفته همین شبکه، چند ولایت (استان) جنوبی و شرقی افغانستان تحت سلطه گروه طالبان باقی خواهد ماند. طرحی که به گفته کارشناسان منجر به تجزیه بخش هایی از این کشور خواهد شد.
حال با عدم وجود قدرت متمرکز کشوری و خروج نیروهای معارض خارجی از افغانستان، بار دیگر گروه طالبان به قدرت باز می گردند. عملی که فلسفه چرایی شروع جنگ در افغانستان و پیاده شدن نیروهای غربی را در این کشور زیر سوال خواهد برد. /1421/9161/خ

ارسال نظرات