۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۷۵۶۱۲
متولی مدرسه علمیه باقرالعلوم تهران:

تعطیلات تابستانی حوزه‌های علمیه از لحاظ ماهیت لازم است

خبرگزاری رسا ـ متولی مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) تهران با اشاره به این‌که طلاب باید در تابستان رابطه‌شان با دروس و کتب حوزوی را قطع نکنند، این تعطیلات را از لحاظ ماهیتی لازم دانست.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمود مجد، متولي مدرسه علميه باقرالعلوم(ع) تهران

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مجد، متولی مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) تهران در گفت‌‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به تعطیلات تابستانی حوزه‌های علمیه گفت: این تعطیلات در تابستان از لحاظ ماهیت لازم است و ضرورت دارد زیرا چندین ماه پشت سر هم مشغول درس بودند و خسته شدند و احتیاج به یک تجدید قوا دارند تا برای سال آینده آمادگی مجدد را کسب کنند.

وی با اشاره به این‌که تعطیلات تابستانی حوزه‌های علمیه نباید طولانی‌تر باشد، بیان داشت:  طلاب در ایام تعطیلات نباید درس‌ها را رها کنند؛ در کلمات علما می‌گفتند که «کسی که در ایام تعطیلات درس بخواند، به ناچار در ایام تحصیل تعطیل می‌کند» زیرا خسته می‌شود و کیفیت درس پایین می‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجد با تأکید بر این‌که طلاب باید در تابستان رابطه‌شان با دروس و کتب حوزوی را قطع نکنند، اظهار داشت: اگر به تفریحات، دیدن بستگان‌ و شهرستان‌ها می‌روند، کتابشان را همراه داشته و کم و بیش مروری داشته باشند، منتها در ایام تحصیلات الزامی است و حتما باید سر ساعت معین در درس شرکت کنند و مباحثه و مطالعه داشته باشند.

متولی مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) با بیان این‌که در ایام تعطیلات از نظر درسی اختیار با خودشان، گفت: در عین حال درس را رها نکنند، منتها اختیاری است یعنی هر مقدار که توانستند درس بخوانند و مانند ایام تحصیل نباشد که دائما باید لازم باشد مطالعه کنند.

وی ابراز داشت: مدیران مدارس علمیه اگر چنانچه بتوانند، خوب است که در ایام تعطیلات تابستان طلاب را به مناطق باصفا و خوش آب و هوا مانند شمال ببرند، البته نه به اجبار بلکه داوطلبانه و در ضمن یک درس‌ها و بحث‌هایی داشته باشند./956/ت302/ص

ارسال نظرات