۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۷۵۶۱۰
مدیر مدرسه علمیه امام القائم تهران:

طلاب از فرصت تعطیلات برای برطرف کردن نیازهای روز جامعه استفاده کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) تهران گفت: بسیاری از طلبه‌ها از فرصت تعطیلات تابستان امتیازاتی کسب کرد‌ه و برنامه‌هایی را یاد گرفته‌اند و اکنون درحال استفاده از آن هستند و به‌وسیله آن به دیگران هم کمک و خدمت می‌کنند.
حجت الاسلام بدري(مدير مدرسه علميه امام القائم(عج))

حجت‌الاسلام سید مجتبی بدری، مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تحلیل و بررسی تعطیلات تابستانی حوزه‌های علمیه پرداخت و گفت: طلبه اگر در طول سال واقعا درست درس بخواند و فکر و وقتش را صرف درس و وظایف طلبگی کند، به یک مدت برای استراحت و تفریح نیاز دارد، در گذشته هم بزرگان ما تعطیلات را صرف وقت تلف کنی نمی‌دانستند بلکه آن را یک فرصتی برای کارها و درس‌های دیگر می‌دانستند.

وی افزود: اگر در طول سال طلبه مشغول درس و  بحث اصلی خودش است، در تابستان باید وقت خود را صرف مطالعه، پژوهش، نوشتن مقالات، مطالعه تاریخ، یادگیری کار با کامپیوتر، زبان عربی، انگلیسی و آنچه که نیاز روز جامعه، انقلاب، اسلام و کشور است، کند و با استفاده از این فرصت‌ها، کمبودهای آموزشی خود را جبران کند.

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) ادامه داد: طلبه‌ها روز آخر امتحان واقعا خسته می‌شوند، به هر حال وجود خانه‌های کوچک، ترافیک، سر و صدای ماشین و زندگی ماشینی واقعا همه را خسته کرده که اگر یک تنوعی در بیرون محیط حوزه و درس نباشد، سال تحصیلی جدید را با یک نشاط کامل شروع نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام بدری تعطیلات را لازمه برنامه طلبگی دانست و بیان داشت: طلبه‌هایی بوده‌اند که از همین فرصت تعطیلات تابستان امتیازاتی را کسب کرده و برنامه‌هایی را یاد گرفته‌اند و اکنون در حال استفاده از آن هستند و به‌وسیله آن به دیگران هم کمک و خدمت می‌کنند.

وی ابراز داشت: در مراسم اختتامیه سال تحصیلی مدرسه علمیه امام القائم(عج) گفتم که معنای تعطیل بودن در تابستان این نیست که طلبه کتاب خود را ببندد و فقط مشغول استراحت و تفریح و امثال ذلک باشد، بلکه یک فرصت به نوع دیگر را به‌دست آورده تا با استفاده از آن کارهای جدید انجام دهد.

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) در ادامه این مطلب افزود: طلاب می‌توانند نواقص درسی خود را زیر نظر اساتید در تابستان جبران کنند. همچنین موارد مورد نیازی مانند مقاله نویسی، پژوهش به زبان عربی، انگلیسی و خطاطی را در این فرصت یاد بگیرند.

حجت‌الاسلام بدری با تأکید بر این‌که طلاب باید از فرصت تعطیلات تابستان به بهترین شکل بهره‌برداری کنند، گفت: هرکس از این فرصت استفاده کرد، در دوران طلبگی و پس از آن می‌تواند از آن استفاده کند چرا که شاید بعدها این فرصت‌های آسان و آزاد و بی دغدغه را به‌دست نیاورد.

وی با ارائه پیشنهاداتی به مدیران مدارس علمیه برای تعطیلات تابستان، اظهار داشت: مدیران مدارس علمیه درب حوزه‌ها را باز بگذارند، یعنی طوری نباشد که وقتی تعطیل شد، درحجره‌ طلاب را هم ببندند، ما درب حجره را باز می‌گذاریم  حتی اکنون طلاب شب خواب هم در مدرسه داریم.

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) گفت: در مدرسه علمیه امام القائم(عج ) استادانی را معرفی کرده‌ایم تا کسانی که می خواهند به‌صورت آزاد درس بخوانند بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

حجت‌الاسلام بدری با اشاره به این‌که اگر طلبه منفک از حوزه شود، خود به خود ممکن است در مسیری قرار بگیرد که به‌تدریج نسبت به طلبگی اش تردید پیدا کند، اظهار داشت: ممکن است افرادی باشند که آنها را از طلبگی سرد کنند. این ارتباط با حوزه حتی در تابستان هرچند ساعات کمی باشد، روحیه، نشاط و زی طلبگی را بیشتر در طلبه‎ها نگه می‌دارد./956/ت302/ع

ارسال نظرات