۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۱۷۵۱۳۹
مخالفان و موافقان مرسی؛

باراک اوباما چوب دو سر نجس

خبرگزاری رسا ـ در حالی که اوباما می گوید کشورش در مصر از هیچ گروهی حمایت نمی کند، موافقان و مخالفان مرسی، وی را متهم به جانب داری از گروه مقابل می کنند.
مصر

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا در ادامه بررسی تحولات مصر پس از برکناری محمد مرسی و محکومیت خشونت ها در این کشور از سوی باراک اوباما گفت: مخالفان دولت مرسی به نشانه مخالفت با واکنش های بین المللی، از هواداران خود خواسته اند با شرکت در یک راهپیمایی سراسری، حمایت خود را از اقدام ارتش نشان دهند.


مخالفان مرسی واکنش اوباما را در مقابل تحولات جاری مصر، اقدام ارتش و برکناری مرسی، محکوم می کنند و معتقدند اوباما با این کار تلویحاً از اخوان المسلمین جانب داری می کند.


گفتنی است در حالی که در راهپیمایی روز یکشنبه مخالفان مرسی، پلاکاردهایی در انتقاد از باراک اوباما در دست مردم دیده می شد، موافقان مرسی رییس جمهور برکنار شده مصر نیز از جبهه گیری اوباما ناراضی هستند و وی را متهم به جانبداری از مخالفان می کنند.


اوباما روز شنبه خشونت در مصر را محکوم کرد و گفت: آمریکا در مصر از هیچ گروه و دسته ای حمایت نمی کند.


در همین حال خبر هایی از گفتگو و مذاکره بین چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا و عبدالفتاح السیسی رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح مصر در خصوص آخرین تحولات این کشور به گوش می رسد./1415/9161/خ

ارسال نظرات