۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۱۷۴۵۹۳
رییس حوزه هنری:

تحقق مطالبات فرهنگی و هنری رهبر انقلاب تکلیف مسولان است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه هنری کشور با بیان این‌که ارزش توفیقات نظام در عرصه ادبیات و هنر کمتر از موفقیت های هسته ای نیست، گفت: مطالبات فرهنگی و هنری رهبر انقلاب به‌حق است.
رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزرای رسا در تبریز، محسن مومنی شریف، رییس حوزه هنری امروز در بیست و چهارمین همایش فصلی مدیران حوزه هنری سراسر کشور در تبریز با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرصت‌های مختلف دغدغه‌های فرهنگی انقلاب اسلامی را مطرح فرموده‌اند، اظهار داشت: مطالبات رهبری چراغ راه مدیران حوزه هنری است.


وی با بیان این‌که ارزش توفیقات نظام در عرصه ادبیات و هنر کمتر از موفقیت های هسته ای نیست، گفت: مطالبات فرهنگی و هنری رهبر انقلاب به‌حق است، باید دیدگاه‌های رهبری که در دیدار اخیر هنرمندان مطرح شد، میان سایر مسؤولان و متولیان فرهنگی و هنری کشور تبیین و عملی شود.


مؤمنی با تأکید بر این‌که اگر دغدغه‌های فرهنگی رهبر عملی شود، گفتما
ن انقلاب اسلامی بر کشور حاکم خواهد شد، افزود: اگر گفتمان انقلاب اسلامی در همه سطوح فردی و اجتماعی در همه عرصه ها جاری شود، موقعیت و جایگاه نظام اسلامی بیش از گذشته مقتدر، آزاد و ارزشمند خواهد بود.


رییس حوزه هنری با تأکید بر ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه ادبیات و هنر خاطرنشان کرد: هم اکنون کشور از بی نیاز ادبیات وارداتی است، امروز در عرصه ادبیات و هنر، انقلاب اسلامی صاحب مکتب است، در حقیقت امروز در شرایطی قرار گرفته ایم که آماده جهش در این عرصه هستیم.


سینمای دینی کشور تا حدودی سامان یافته است


سهیل جهان بیگلری، مدیر عامل سازمان توسعه سینمایی حوزه هنری نیز در سخنانی از راه اندازی دو پردیس سینمایی برای آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: سینماهای موجود از نظر وضعیت فیزیکی دچار آسیب شده که دو پردیس سینمایی استان در شهرهای تبریز و مراغه ساخته خواهد شد.


بیگلری با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در عرصه سینمای دینی کشور گفت: سینمای دینی کشور طی هشت سال گذشته تا حدودی سامان داده شده و وقت آن رسیده که جشنواره رویش سال آینده بین المللی شود.


تعامل دولت با حوزه هنری اجتناب ناپذیر است


محمد حمزه زاده، معاون هنری حوزه هنری نیز در این نشست با بیان اینکه مهم ترین مبحث معاونت هنری تولید، توزیع، پخش، فروش و بازگشت سرمایه است، اظهار داشت: تأسیس حوزه هنری کودک و نوجوان پروژه ای برای توسعه مخاطبان حوزه هنری است.


وی با بیان این‌که حوزه هنری تعامل سازنده و خوبی با دولت جدید خواهد داشت، اظهار کرد: تعامل دولت با حوزه هنری اجتناب ناپذیر است، در حقیقت دولت بدون همکاری با سازمان تبلیغات حوزه هنری در بخش فرهنگ توفیق نخواهد یافت.


تبریز مهد علامه‌ها و سرداران ایثارگر است


حسن میلانی، رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی  نیز در این نشست با اشاره به تاریخ و صبغه فرهنگی و دینی شهر تبریز و منطقه آذربایجان اظهار داشت: آذربایجان به دلیل موقعیت استراتژیک خود و هم مرزی با سه کشور همسایه بهترین ظرفیت برای صدور هنر انقلاب در منطقه را دارا است.


 وی تبریز را مهد علامه‌ها و سرداران ایثارگر معرفی کرد و گفت: ضروری است در تولیدات فرهنگی به این مهم توجه و تاثیرات فرا استانی آثار همواره مد نظر قرار گیرد، امروز جایگاه تبریز بسیار فراتر از آن چیزی است که امروز شاهد آن هستیم./935/پ202/ش

ارسال نظرات