۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۱۷۳۷۴۰
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

شناخت آسیب‌های روحی مخاطبان وظیفه مبلغان است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، شناخت آسیب‌های روحی و اجتماعی مخاطبان را وظیفه مبلغان دانست.
حجت الاسلام روستا آزاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رضا روستا آزاد، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در همایش مبلغان که صبح امروز در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت تبلیغ و ضرورت آن گفت: ارزش تبلیغ بسیار بالا است و نقش آن در حوزه علمیه واضح و مشخص است.
وی افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید«و لکم فی رسول الله اسوة حسنة » و در واقع یکی از شئون مهم پیامبر اکرم(ص) تبلیغ است که در این باره آیه «وما علی الرسول الا البلاغ» وارد شده است.
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم اظهار داشت: شأن تبلیغ بسیار بالا و دارای منزلت است و به همین سبب است که خداوند برای پیامبر(ص) آیه را نازل می‌فرماید که بهترین توصیف برای ایشان است.
وی تصریح کرد: آیه«لقد جاءکم رسول من أنفسکم عزیز علیه ما عنتم حریص علیکم بالمؤمنین رؤوف رحیم» در وصف پیامبر(ص) است و هر طلبه‌ای که نام مبلغ را بر خود حمل می‌کند، بایستی که این آیه را با خود به همراه داشته باشد.
حجت‌الاسلام  روستا آزاد افزود: ما باید آسیب‌های روحی و اجتماعی مخاطبان خود را بشناسیم و دغدغه آن را داشته باشیم و در راه اصلاح آنها بکوشیم.
وی ادامه داد: این آیه ترتیب منطقی دارد که نخست باید مشکل را بشناسیم و بعد مشکل برای ما گران بیاید و بعد راه حل ارائه دهیم و باید به این فکر باشیم که تبلیغ ما اثر بخشی خود را در جامعه داشته باشد./979/پ203/ی
ارسال نظرات