۰۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۱۷۳۳۰۳
همزمان با میلاد حضرت مهدی؛

جمعی از طلاب حوزه علمیه تبریز معمم شدند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با میلاد حضرت مهدی(عج) جمعی از طلاب حوزه های علمیه تبریز ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.
حجت الاسلام سيد حسين سيدي ثاني، مدير حوزه علميه طالبيه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدحسین سیدی‌ثانی، مدیر حوزه علمیه‌ حضرت ولی‌عصر(عج) امروز در مراسم عمامه‌گذاری طلاب مدارس علمیه تبریز به ارایه گزارشی از فعالیت های این مرکز علوم دینی پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون بیش از 500 طلبه در سه مدرسه علوم دینی حضرت ولی عصر(عج)، سالار شهیدان و باقرالعلوم(ع) تبریز مشغول تحصیل هستند.


وی با بیان این‌که افزایش ظرفیت پذیرش طلبه در سال های آینده مورد توجه متولیان حوزوی استان قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: 18 استاد حکم دار، 7 استاد بدون حکم و 14 طلبه نخبه نسبت به امر تدریس در این مرکز علوم دینی مشغول هستند.


حجت الاسلام سیدی ثانی با بیان این‌که در سال تحصیلی گذشته به طور متوسط 47 کلاس صبح و 23 کلاس بعد از ظهر در حوزه علمیه تبریز برگزار شد، گفت: در مجموع 70 کلاس در طول روز به همت اساتید و دست‌اندرکاران حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) برگزار می شد که امیدواریم حاصل این تلاش ها در المپیاد علمی طلاب شمال غرب مشخص شد.


مدیر حوزه علمیه‌ حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز از موفقیت طلاب مدارس علمیه تبریز در المپیاد علمی طلاب منطقه شمال غرب کشور خبر داد و گفت: امتحان گزینش استاد در سال گذشته با حضور 36 طلبه فارغ التحصیل برگزار شد که از این تعداد، 14 نفر توانستند امتیاز لازم را برای تدریس در حوزه کسب کنند.


حجت الاسلام سیدی‌ثانی در بخش دیگری از سخنان خود از بازسازی ساختمان شماره یک و 120 حجره این مرکز علوم دینی خبر داد و اظهار داشت: تمامی فعالیت های عمرانی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) در سال گذشته به بهره برداری رسیده است، که مهمترین آن بازسازی ساختمان شماره یک مدرسه، بازسازی 120 حجره طلاب بوده است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که هشت نفر از طلاب حوزه علمیه‌ حضرت ولی‌عصر(عج) به همراه تعدادی از طلاب دیگر مدارس علمیه تبریز به لباس مقدس روحانیت ملبس خواهند شد، گفت: این تعداد طلبه همه فارغ التحصیل سطح یک حوزه هستند که بنا به صلاحدید آیت الله شبستری معمم می شوند.


مدیر حوزه علمیه‌ حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز در پایان با تأکید بر توجه ویژه طلاب و اساتید حوزه نسبت به ترویج فرهنگ مهدویت در سطح جامعه گفت: تفکر غلط، انحرافی و ناقص از مبانی مهدوی موجب کج‌اندیشی در مباحث مربوط به حضرت ولی‌عصر(عج) شده است که رسالت روحانیت ابتدا شناخت و آگاهی سپس تنویر افکار عمومی نسبت به این مسأله است./935/پ202/پ

ارسال نظرات