۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۱۷۳۲۱۲
پژوهشگر حوزوی مطرح کرد؛

بررسی نقش و ظرفیت آگاهی‌های اسلامی و فرهنگ در تربیت زمینه‌ساز

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام علی معبودی در مقاله ای با عنوان بررسی نقش و ظرفیت آگاهی‌های اسلامی و فرهنگ در تربیت زمینه ساز به ابعاد مختلف این مساله پرداخت.
نهمين همايش بين المللي دکترين مهدويت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی معبودی در مقاله خود که در همایش دکترین مهدویت ارائه کرد اظهار داشت: تربیت زمینه ساز همان تربیت اسلامی است اما در تربیت زمینه ساز شناخت امام(ع) محور اصلی، پیگیری و عمل به اهداف امام از بطون این تربیت و از قدم‌های بعدی خواهد بود و ما معتقدیم تا معرفت کامل حاصل نگردد اشتیاق و عمل زمینه ساز در جامعه مهدی(ع) ایجاد نشده و اهداف امام که باید دنبال شود تحقق پیدا نخواهد کرد.

وی ادامه داد: هدف این پژوهش آن است که مطرح کند عناصر جامعه زمینه ساز نیازمند چه شاخصه‌ها و ویژگی‌هایی است تا عملیاتی شدن آن‌ها به مقصد و هدف نهایی برسد.

حجت الاسلام معبودی با اشاره به نتیجه این پژوهش عنوان کرد: نتیجه این پژوهش حاکی از آن است که فرهنگ قرآنی با جامع ترین منبع و راهبرد در تعقیب و تحقق مبانی و کارکردهای تربیت زمینه می‌باشد.

وی با تاکید بر فرهنگ ولایت مداری اظهار داشت: فرهنگ ولایت مداری و ولایت پذیری در قرآن به طور جامع بیان شده و چنانچه جامعه بخواهد به مقصد برسد باید ولایت مداری را در پیش بگیرد.

وی با تاکید بر لزوم تربیت قرآنی گفت: تربیت قرآنی به شناخت ولایت تاکید دارد همچنین جهان براساس عدل استوار شده و یکی از اهداف ظهور حضرت مهدی(عج) اجرای عدالت است.

وی در پایان اشاره‌ای به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر غفلت از قرآن که وسیله اجتماعی ماست و غفلت از مفاهیم قرآن داشت./9662/پ203/ع

ارسال نظرات