۱۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۱۶۹۴۵۱
نماینده خبرگان رهبری:

انتخابات 24 خرداد مظهر جمهوریت نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والملسمین پورمحمدی گفت: انتخابات 24 خرداد مظهر استقلال، آزادی و جمهوریت نظام اسلامی است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام والملسمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه با بیان این‌که انتخابات 24 خرداد مظهر استقلال، آزادی و جمهوریت نظام اسلامی است، اظهار داشت: انتخابات در ایران جزو آزادترین انتخابات‌ها در جهان محسوب می شود.


امام جمعه مراغه با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: ایشان در این دیدار بار دیگر معیارهای رییس جمهور اصلح را مطرح کردند که نیازمند توجه همگانی به شاخص های ولایی در انتخابات رییس جمهور اصلح هستیم.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که دیدگاه های رهبر انقلاب در خصوص انتخابات راهگشای امور است، تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی برگزاری پرشور انتخابات را زمینه ساز مصونیت، اقتدار، امنیت کشور و برطرف کننده تهدیدهای دشمنان ارزیابی کردند و فرمودند که نظام اسلامی، نظامی ریشه دار است که ریشه آن مردم و پشتیبانی یکپارچه مردمی است.


وی با بیان این‌که رهبری پشتیبانی مردمی از نظام اسلامی را مایه عزت و برکت کشور و نظام و خود مردم دانستند، گفت: از دیدگاه ولی فقیه انتخابات مظهر حضور مردم است، از این رو باید قدرشناس این حضور بود و با برخی بداخلاقی های سیاسی و انتخاباتی قدر حماسه سیاسی مردم را از بین نبریم.


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: همانطور که رهبری سفارش کردند؛ باید بر انتخاب کسانی اهتمام داشت که همتشان، حفظ عزت و حرکت در مسیر ارزش های اسلامی و انقلابی است، ضمن این‌که ملت باید به انتخاب فردی اقدام کنند که خارج از حدود اختیارات خود وعده و وعید به مردم ندهد.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی خاطرنشان کرد: برخی از سخنان و اظهارات نامزدهای انتخاباتی توهین به مردم تلقی می شود، متأسفانه برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، مسایلی را مطرح می کنند که عملی و در حد اختیارهای آن ها نبوده و باید با تایید رهبری و یا با مصوبه مجلس اجرایی شود.


وی با اشاره به این‌که حرکت در مسیر ولایت، شجاعت، مردم‌داری و عدالت‌محوری جزو شاخص های مهم ولایی در انتخاب فرد اصلح است، گفت: وجود برنامه ریزی، حفظ عزت کشور در عرصه های خارجی و بین المللی، توجه به منافع ملی و عقل جمعی و تمکین به قانون اساسی از جمله دیگر سفارش های رهبری در انتخاب اصلح است.


امام جمعه مراغه در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت فرا رسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اظهار داشت: مجاهدت امام راحل در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست،  امام راحل با یاران مظلوم خود در 15 خرداد سال 42 و یاران خود در سال های پیروزی انقلاب اسلامی حرکت در مسیر تعالی اسلام و انقلاب را آغاز کردند.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر حضور همگانی در ویژه برنامه های گرامیداشت ارتحال امام و شهدای قیام 15 خرداد گفت: سالروز ارتحال امام خمینی(ره) مصادف با آغاز ولایت حضرت آیت الله خامنه‌ای است، باید دانست که مجلس خبرگان با انتخاب رهبر معظم انقلاب توانست فتنه های دشمنان نظام را خنثی کند./935/پ202/ب

ارسال نظرات