۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۱۶۸۹۷۱

دیدار خصوصی جلیلی با آیت الله مصباح یزدی + فیلم

خبرگزاری رسا ـ سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم عصر سه شنبه در دیداری خصوصی با آیت الله مصباح یزدی به بحث و گفت وگو پرداخت.
ديدار جليلي با آيت الله مصباح يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سعید جلیلی، عصر امروز با حضور در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با آیت الله مصباح یزدی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این جلسه که بدون حضور عکاس و خبرنگار برگزار شد جلیلی به ارائه برنامه‌های خود پرداخت.

 

جزییاتی از این دیدار هنوز منتشر نشده است.

 


گفتنی است، آیت الله مصباح یزدی روز گذشته در جمع اعضای کانون طلوع با اشاره به تلاش‌های جبهه پایداری برای شناخت فرد اصلح ابراز داشت: از طرفی رهبری تصریح کردند که اگر اصلح را شناختید، معرفی کنید و از طرف دیگر ممکن بود افراد غیر اصلحی در عرصه انتخابات حضور یابند که بتوانند با استفاده از امکانات تحت اختیار خود، کارهایی را انجام دهند که احتمال رأی آوری آنها را زیادتر می‌کرد، لذا ایجاب می‌کرد که اگر کسی اصلح را می‌شناسد زودتر معرفی کند.


وی افزود: دوستان در جبهه پایداری پس از بررسی‌های زیاد به اجماع تصمیم گرفتند و تصریح به اصلح بودن آقای باقری لنکرانی داشتند. از طرفی هم بنده بینی و بین الله از قریب به هفت سال پیش به این نکته رسیده بودم و به کسی اعلام نکرده بودم و حتی اظهار تمایل به آن هم نکردم. از آنجا که تصمیم آنها مغایر با شرع نبود، تصمیم آنها را تأیید کردم، و رأی آوردن یا نیاوردن ایشان و یا گله‌مند شدن دیگران را دلیلی بر ترک وظیفه شرعی خود ندیدم.

آیت‌الله مصباح ابراز داشت: شرایط به گونه‌ای شد که آقای باقری لنکرانی علیرغم اصلح بودن، با توجه به شرایطی که پیش آمد کنار رفت و با توجه به این‌که آقای جلیلی به صورت جدی به میدان آمدند، ایشان تکلیف را از دوش خود، برداشته شده دیدند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) درباره وظیفه امروز ما ادامه داد: بنده و دوستان جبهه پایداری شناختی که نسبت به آقای لنکرانی داشتیم نسبت به آقای جلیلی نداشتیم، لذا اظهار نظر را تا بررسی‌های بیشتر به تعویق انداختیم.

وی در ادامه افزود: با توجه به تحقیق‌ها، بررسی‌ها و مشورت‌ها، به نظر می‌رسد که ایشان در اصول و مبانی ضعف ندارد و در مواردی مانند پایبندی به دین، عشق به ولایت، جدیت در اجرای احکام و اهتمام به ارزشهای اسلامی، بیش از حد نصاب را دارد، هرچند ممکن است هرکسی در مسائل فرعی دارای ضعف‌هایی باشد. از این رو مقرر شد برای بحث در مسائل فرعی نیز برخی از دوستان با ایشان دیدار کنند تا جبهه پایداری ضمن بررسی بیشتر، نظر خود را در خصوص شخص ایشان ابراز کند./916/پ203/ع 

ارسال نظرات