۰۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۶۸۶۹۹

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ بررسی فعالیت‌های دستگاه‌های فرهنگی قم در 15 خرداد، جشن میلاد امام علی(ع) در مصلای نماز جمعه شهر جعفریه و برگزاری مراسم گرامی‌داشت سالروز آزادسازی خرمشهر در قنوات برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، جلسه بررسی فعالیت‌های دستگاه‌های فرهنگی استان قم در کمیته فرهنگی ستاد بزرگداشت پنجاهمین سالگرد قیام 15 خرداد برگزار شد.
در این جلسه حجت‌الاسلام حیدری، کارشناس تشکل‌های مذهبی اداره کل تبلیغات اسلامی به تشریح برنامه‌های این اداره کل با موضوع بزرگداشت پنجاهمین سالگرد قیام 15 خرداد پرداخت.
وی گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در این ایام علاوه بر اعزام مبلغ و برگزاری گفتمان‌های دینی، برنامه‌های متنوعی اجرا خواهد کرد.
در این جلسه نمایندگان سایر دستگاه‌های فرهنگی استان به بیان برنامه‌های دستگاه متبوع خود پرداختند.
جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره اعتکاف به هنرمند قمی رسید
جایزه بهترین فیلم کوتاه دومین جشنواره سراسری فرهنگی هنری اعتکاف به فیلم «شب نیمه‌های ماه» به تهیه کنندگی حوزه هنری قم رسید.
در بخش پایانی دومین جشنواره سراسری فرهنگی هنری اعتکاف که در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، هیأت داوران این دوره جشنواره پس از سه مرحله بازبینی و ارزیابی آثار شرکت کننده، برگزیدگان خود را معرفی کرد.
در بخش فیلم کوتاه، جایزه بهترین فیلم داستانی به فیلم «شب نیمه‌های ماه» به کارگردانی مرد نظری  و به تهیه‌کنندگی حوزه هنری استان قم تعلق گرفت.
دومین جشنواره سراسری فرهنگی هنری اعتکاف در بخش‌های پنج‌گانه فیلم کوتاه، فیلم‌نامه، مستند، عکس و نماهنگ برگزار شد.
حضور 800 نفر در اعتکاف بخش جعفرآباد
رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه گفت: امسال 800 نفر در مراسم اعتکاف بخش جعفرآباد حضور دارند.
حجت‌الاسلام سید موسی حسینی المدنی گفت : با توجه به ایام امتحانات دانش آموزان و دانشجویان شاهد حضور چشمگیر این دو قشر جوان و تأثیرگذار در اعتکاف امسال هستیم.
وی این حضور را نتیجه اطلاع‌رسانی به موقع و تشریع جایگاه اعتکاف در دین مبین اسلام و تأثیر اعتکاف در خودسازی عنوان کرد.
حجت‌الاسلام حسینی المدنی گفت: اگر آموزه‌های اسلام به درستی تبیین شود مردم معتقد به ویژه جوانان بدان عمل خواهند کرد و این مهم احیای سنت‌های اسلامی را به دنبال خواهد داشت که سنت دیرینه اعتکاف یکی از آنهاست.
حضور رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه در جمع معتکفان روستای پستکان
رییس اداره تبیلیغات اسلامی جعفریه در جمع معتکفان روستای پستکان حضور یافت و سخنرانی کرد.
حجت‌الاسلام سید موسی حسینی المدنی در این مراسم گفت: ایام سه روزه اعتکاف که همراه است با حضور تمام وقت در مسجد و در عین حال روزه‌دار بودن، بهترین فرصت پیرامون تفکر در عملکرد گذشته و توبه و استغفار از گناهانی که از انسان سر زده است و نیز ظرف زمانی خوبی است برای خود سازی.
وی در ادامه به موضوع انتخات اشاره کرد و گفت: شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی و واجب شرعی است که بر آحاد ملت رشید ایران اسلامی است، با شناخت از نامزد اصلح در روز 24 خرداد در پای صندوق رأی حاضر شده و یک بار دیگر مشت محکمی بر دهن دشمنان انقلاب که کمر همت به نابودی نظام جمهوری اسلامی بسته‌اند بزنند.
جشن میلاد امام علی(ع) در مصلای نماز جمعه شهر جعفریه
جشن میلاد امیرمؤمنان(ع) با همکاری اداره تبلیغات اسلامی جعفریه در مصلای این شهر برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام سید موسی حسینی المدنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه گفت: ولادت علی(ع) در تاریخ خلقت بی‌نظیر است، هنگام تولد مادر آن حضرت به درون کعبه فراخوانده می‌شود که این دلیل روشنی است بر طهارت مادر و فرزند، دیوار شکافده می‌شود مادر امام علی(ع) وارد می‌شود، زایمان صورت می‌گیرد و پس از سه روز مادر به همراه فرزند خارج می‌شود که این امر اعجاب‌انگیز همگان را بهت زده می‌کند.
وی در ادامه به سیره عملی آن حضرت اشاره کرد و گفت: آن امام همام علاوه بر هدایت مردم یاور حقیقی مردم بود، فریادرس محرومان و مظلومان بود، سطح زندگیش همسان محرومان جامعه بود، در حفظ و حراست از دین رزمنده‌ای شجاع و بی‌بدیل بود، چه در زمان پیامبر(ص) و چه در زمان امامت خود در حقیقت یک تابلو تمام نمای اسلام ناب محمدی(ص) بود که ما شیعیان بایستی با تمسک به ایشان و عمل به احکام دین به سعادت دنیا و آخرت برسیم.
برگزاری مراسم گرامی‌داشت سالروز آزادسازی خرمشهر در قنوات
همزمان با فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر مراسم گرامیداشت این روز حماسی با حضور مسؤولان و قشرهای مختلف مردم به همت اداره تبلیغات اسلامی قنوات در مسجد جامع این شهر برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام منتظری، امام جمعه شهر قنوات پیرامون فتح خرمشهر به ایراد سخن پرداخت و گفت: عزت و شرف ایران حاصل تلاش صادقانه و سلاح الله اکبر رزمندگان و شهدایی است که با گذشتن از خود آزادی را برای ما به ارمغان آوردند.
وی افزود: امروز نیز در عرصه جنگ نرم باید چون گذشته با وحدت، اتحاد و همدلی در مقابل دشمن ایستادگی کرده تا همچون همیشه سربلند بیرون بیاییم.
برگزاری مراسم بزرگداشت ولادت حضرت امیرالمومنین(ع) در بخش مرکزی قم
مراسم گرامیداشت ولادت با سعادت مولود کعبه حضرت علی(ع) به همت اداره تبلیغات اسلامی قنوات و با همکاری هیئات مذهبی در مساجد شهر و روستاهای تابعه این بخش برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: به مناسبت 13 رجب سالروز میلاد حضرت مولی‌الموحدین، امیرمؤمنان حضرت علی(ع) مراسمی بعد از نماز مغرب و عشا با حضور مردم و جمعی از مسؤولان در مساجد شهر و روستاهای تابعه بخش مرکزی برگزار شد.
وی افزود: در ابتدای این مراسم پر فیض سخنرانان درباره شخصیت والای امام علی(ع) و وظیفه پیروان آن امام صحبت کرده و با توجه به نزدیکی انتخابات حضور دشمن‌شکن مردم در پای صندوق‌های انتخابات ریاست‌جمهوری را خواستار شدند و در ادامه مداحان اهل بیت(ع) درباره فضائل و کرامات آن امام همام به مولودی‌خوانی پرداختند.
جلسه روحانیان بخش جعفرآباد با موضوع اعتکاف و انتخابات
سومین جلسه روحانیان طرح هجرت مستقر و بومی برای برنامه‌ریزی اعتکاف و انتخابات و اوقات فراغت در محل اداره تبلیغات اسلامی جعفریه تشکیل شد.
حجت‌الاسلام حسینی المدنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه در این جلسه گفت: چندین سال است که رهبر فرزانه انقلاب با شناخت عمیق از شرایط داخلی و خارجی اقدام به نامگذاری هر سال می‌کنند و اهمیت آن را هم در اولین دیدار با مردم در مشهدالرضا تبیین می‌فرمایند و این خواص جامعه به ویژه روحانیت هستند که باید زوایای نامگذاری را برای مردم ترسیم کنند.
وی افزود: این تبیین در سال 92 که نامگذاری بر دو محور سیاسی و اقتصادی استوار شده است و مهم‌ترین رویکرد آن حماسه سیاسی نامیده شده به لحاظ در پیش رو بودن دو انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا اهمیت بیشتری دارد.
وی ادامه داد: وظیفه ما در این بخش بیان اهمیت اصل انتخات و شرکت حداکثری مردم در انتخابات با توجه به تشدید تحریم‌ها و گسترش توطئه‌های دشمن است.
حجت‌الاسلام حسینی المدنی در ادامه به مراسم عبادی اعتکاف اشاره کرد و گفت: ماه رجب ماه توبه و استغفار و دعاست و بهترین اعیاد اسلامی در آن قرار گرفته است، از جمله سه روز اعتکاف که با همت مضاف باید از این فرصت‌های ایجاد شده استفاده کرد.
وی در پایان به موضوع اوقات فراغت اشاره کرد و سهمیه بوستان معرفت و هسته‌های فرهنگی جوان را اعلام کرد و خواستار اجرایی شدن این طرح به صورت جدی و مطلوب شد.
در این جلسه روحانیان به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند و در پایان سهمیه هسته‌های فرهنگی جوان و بوستان معرفت اعلام شده بین روحانیان توانمند که دارای زمینه مساعد برای اجرا هستند توزیع شد./907/پ202/ی
ارسال نظرات