۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۶۷۹۳۸
امام جمعه نور:

احترام به تصمیم شورای نگهبان احترام به نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نور گفت: شورای نگهبان متشکل از فقهای جامع الشرایط و حقوقدانان برجسته، امین و متخصص است از این رو احترام به تصمیم شورای نگهبان احترام به نظام اسلامی است.
امام جمعه نور

حجت الاسلام عبدالرحمن باقرزاده، امام جمعه شهرستان نور، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور با بیان این که در نظام جمهوری اسلامی قانون مبنای اساسی خرد و کلان کشور است، گفت: احترام به قانون در حقیقت احترام به نظام اسلامی، مردم و حقوق عامه به حساب می آید.

 

وی ادامه داد: شورای نگهبان به عنوان امین ملت، امام راحل و رهبر انقلاب اسلامی که متشکل از فقهای جامع الشرایط و حقوقدانان برجسته، امین و متخصص است که مسؤولیت نظارت بر فرآیند انتخابات را برعهده دارند و احترام به تصمیمات شورای نگهبان احترام به نظام اسلامی است.


امام جمعه نور با بیان این که در فرایند مختلف انتخابات همه افرادی که در این عرصه ورود پیدا می کنند باید با احترام به شورای نگهبان و تمکین نسبت به نظارت این شورا قانون مداری خود را به نمایش بگذارند و در جهت افزایش اعتماد مردم به نظام اسلامی گام برداشته و از هیچ کوششی دریغ نورزند.


حجت الاسلام باقرزاده با تاکید بر این که در فرایند انتخابات ریاست جمهوری، شورای نگهبان در درجه اول مسؤولیت تطبیق کاندیداها بر ضوابط و شرایط قانون اساسی را برعهده دارد که مسؤولیت کلیدی است.


وی ادامه داد: شورای نگهبان همراه با امانت داری کامل و با توجه به تدین، تعهد بالا و تخصص قابل قبول و بدون هرگونه اعمال سلایق شخصی به بررسی شرایط نامزدها پرداخته و افراد واجد شرایط را به ملت بزرگ ایران معرفی می کند.


امام جمعه نور گفت: در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو با توجه به ثبت نام گسترده داوطلبان، شورای نگهبان این وظیفه سنگین را به درستی انجام داده و بعد از بررسی های مختلف و اعمال نظر بالا 8 نفر افراد واجد شرایط را که صلاحیت های اولیه آنان احراز شده به مردم عزیز ایران معرفی کردند.


حجت الاسلام باقرزاده ادامه داد: افرادی که واجد سایر شرایط بودند، اما در موقعیت فعلی شرایط لازم را برای کسب جایگاه ریاست جمهوری و مدیریت اجرایی کشور نداشتند باید به نظر شورای نگهبان احترام گذاشته و از هرگونه پیگیری غیرقانونی برای رسیدن به مطالبات خود خودداری کنند.


وی با بیان این که دشمنان ما امروز منتظر نوع واکنش نامزدهای احراز صلاحیت نشده به تصمیم شورای نگهبان است، بیان داشت: نامزدها و طرفداران آن ها باید با احترام به قانون، شورای نگهبان، و تصمیمات این شورا از هرگونه ریختن آب به آسیاب دشمن خودداری کرده و سبب خوشحالی آنان نشوند.


امام جمعه نور ادامه داد: احترام به تصمیم شورای نگهبان به معنای اعتماد به عصمت و خالی از اشتباه بودن آنان نیست، بیان داشت: در همه کشورها افراد داوطلب باید از فیلتر های مطمئن قانونی بگذرند که شورای نگهبان فیلتر محکمی به حساب می آید.


حجت الاسلام باقرزاده با بیان این که تجربه تاریخی نشان داده است در 35 سال گذشته تصمیمات شورای نگهبان مورد حمایت امام و رهبری بوده است و مردم عزیز نشان دادند به جایگاه شورای نگهبان احترام قائل بوده و اجازه اعتراض غیر قانونی به افراد رد صلاحیت شده را نخواهند داد.


امام جمعه نور ادامه داد: امیدواریم نظام اسلامی سربلند بوده و با خلق حماسه بزرگ 24 خرداد در جهت افزایش اقتدار نظام اسلامی و ناامیدی بیش از پیش دشمنان گام بزرگ و قابل تقدیری را بردارد و سبب سربلندی نظام اسلامی در دنیای کنونی باشد.


حجت الاسلام باقرزاده در پایان گفت: این اطمینان و باور ما است که مردم عزیز با بصیرت و آگاهی اجازه سودجویی را به بدخواهان نداده و با حضور حماسی خود ترفندهای دشمنان را با شرکت حماسی و با شکوه خنثی خواهند کرد./950/ت302/س

ارسال نظرات