۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۱۶۷۲۲۳

برگزاری همایش عمره‌گزاران در خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش آموزشی توجیهی عمره‌گزاران سال 92 خراسان شمالی برگزار شد.
کعبه

به گزارش خبرگزاری رسا، جواد شاد، مدیر حج و زیارت خراسان شمالی در حاشیه نخستین همایش آموزشی توجیهی عمره گزاران خراسان شمالی در بجنورد اظهار داشت: در سال جاری ظرفیت اعزام حج تمتع برای خراسان شمالی 870 نفر در نظر گرفته شده است اما تاکنون حدود 600 نفر در کاروان های اعزام ثبت نام کرده اند.

وی در ادامه در مورد تکمیل ظرفیت کاروان های حج تمتع خراسان شمالی نیز با بیان این که با وجود اعلام اولویت های جدید ثبت نام هنوز حدود 30 درصد از ظرفیت کاروان های حج تمتع استان برای سال جاری خالی است، افزود: افزایش هزینه های حج تمتع به دلیل بالا رفتن نرخ ارز سبب شده تا شماری از متقاضیان حج تمتع خراسان شمالی قادر به تامین مبلغ مورد نیاز نباشند.

وی  تصریح کرد: مدیر حج و زیارت خراسان شمالی اظهار داشت: واجدان شرایط تشرف با مراجعه به سامانه www.haj92.ir از ظرفیت خالی و فهرست اسامی مدیران کاروان های استان به تفکیک شهر و شهرستان مطلع شده و نسبت به نام نویسی در ظرفیت خالی هر کاروان اقدام کنند.

وی دادامه داد:در این همایش عمره گزاران با اجرای نمادین مناسک حج و عمره مفرده، آموزش های لازم برای به جای آوردن فرامین حج را فرا می گیرند.

گفتنی است، سال گذشته حداقل هزینه اعزام به تمتع پنج و حداکثر هزینه نیز شش میلیون تومان بود در حالی که این میزان در سال جاری با توجه به افزایش نرخ ارز حداقل 9 و حداکثر 12 میلیون تومان است.

 با صدور قطعنامه ای؛ ائمه جمعه خراسان شمالی خواستار پرهیز از تخریب نامزدهای انتخاباتی شدند

 ائمه جمعه خراسان شمالی روز گذشته با صدور قطعنامه ای از طرفداران نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا خواستند از تخریب نامزدهایی که صلاحیت آن ها توسط شورای نگهبان تایید می شود، خودداری کنند.

در ادامه این قطعنامه از مردم فهیم، انقلابی و موقعیت شناس خراسان شمالی درخواست شده با وجود برخی ضعف ها و نابسامانی های اقتصادی، با هوشیاری در پای صندوق های رای حضور یافته و زمینه خشنودی قلب آقا امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب و روح امام راحل(ره) و شهدای انقلاب را فراهم کنند.

در این قطعنامه همچنین با قدردانی از رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال 92 به سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی، آمده است: در انتخابات پیش رو مردم خراسان شمالی به ویژگی نامزد اصلح با رهنمود گرفتن از ارشادات رهبر معظم انقلاب توجه کرده و فرد اصلح را با شاخصه های معین شده از سوی معظم له انتخاب خواهند کرد.

این قطعنامه می افزاید: مردم این خطه همان طور که در خلق حماسه حضور و استقبال از رهبر معظم انقلاب در مهر سال 91 دل ولی امر را خشنود کردند و برای نخستین بار معظم له در پیام نوروزی از این حضور باشکوه یاد کردند به شکرانه این نعمت بزرگ، حماسه دیگری در انتخابات پیش رو خلق خواهند کرد تا لبیک دیگری به ندای رهبر معظم انقلاب داده باشند.

در پایان این قطعنامه ائمه جمعه خراسان شمالی اهانت به قبر مطهر صحابی جلیل القدر پیامبر اکرم(ص) حجر بن عدی را محکوم کرده و از ملل اسلامی خواستند علاوه بر محکومیت افکار پلید وهابی، سلفی و عبری، مسببان اهانت و نبش قبر آن بزرگوار را به عنوان جنایتکار به بشریت معرفی کنند./934/د101/س

 

ارسال نظرات