۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۱۶۶۹۶۳
استاد حوزه علمیه اصفهان:

زدودن دامان اهل بیت از شبهات بالاترین مقام انسان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه اصفهان گفت: اکنون که وهابیت علیه شیعه سمپاشی می کند باید با مطالعه، زبان نرم و اخلاق نیکو مبلغ دین باشیم که این والاترین مقام برای انسان است.
وهابيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالله ابن الرسول، استاد حوزه علمیه اصفهان، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه جوادالائمه(ع) خمینی شهر با بیان این که در شرایط موجود تحصیل کردن در حوزه علمیه از بهترین نمونه های عمل صالح است و باید توجه داشت که ابتدا پایه اعتقادیمان را درباره توحید، معاد، نبوت و امامت کامل کنیم، گفت: شبهات بسیاری میان نسل جوان القا شده است و اگر بخواهیم دست جوانان را از گرداب انحراف و گمراهی بگیریم و در جاده صحیح اسلام و اهل بیت(ع) بیاوریم ابتدا باید اعتقادات خود را محکم کنیم تا بتوانیم راه گشا باشیم.

استاد حوزه علمیه اصفهان در ادامه بیان داشت: اگر با تمام وجود به خدا ایمان داشته باشیم هر چه که از سوی خداوند برای ما تقدیر شده است را با اعماق دل می پذیریم.

حجت الاسلام والمسلمین ابن الرسول با بیان این که اگر نیت و انگیزه برای خداوند خالص شود اجر و فضیلتش اندازه ندارد، اظهار داشت: در تحصیل به دنبال مدرک نباشید؛ شما بالاترین و بهترین مدرک یعنی از یاران امام عصر(عج) بودن را دارید و هرچه در مسیر عبودیت گام بردارید به حقایق بیشتری از عالم هستی دست خواهید یافت.

این استاد حوزه نماز را بهترین راه و پل ارتباطی مبدأ خلقت و خداوند دانست و بیان داشت: نماز را بزرگ بدانید و با توجه و خلوص نیت آن را در همه شرایط برپا دارید.

وی در ادامه با بیان این که ماه رجب و شعبان ماه تزکیه نفس و ماه آماده شدن برای بهره وری هرچه بیشتر در ماه مبارک رمضان است، گفت: به دعاهایی که از ائمه معصومین برای کسب فیوضات در این ماه ها آمده اهتمام داشته باشید.

حجت الاسلام والمسلمین ابن الرسول تصریح کرد: منیّت ها و مالکیت ها اعتبارات دنیوی است و تنها مالک اعمالی هستیم که برای قیامت می فرستیم.

این استاد اخلاق با بیان این که به شدت نیازمند اعمال صالحی هستیم که تنها برای خدا باشند، ادامه داد: برای این که بتوانیم در راه تقرب به خداوند متعال موفق باشیم به مربی و دوستی نیاز داریم در این راه محرک و یاورمان باشد

وی در پایان با تأکید بر این که هدف ما باید خدمتگزاری به مکتب اهل بیت(ع) و زدودن شبهات از دامان مکتب ائمه معصومین(ع) باشد، خاطرنشان کرد: اکنون که وهابیت علیه شیعه سمپاشی می کند، وظیفه ما بسیار سنگین است و باید با مطالعه، زبان نرم و اخلاق نیکو مبلغ دین باشیم که این والاترین مقام برای انسان است./939/پ202/غ

ارسال نظرات