۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۶۶۶۸۰
برکت‌رضایی خبر داد؛

عرضه رایگان نرم افزارهای بعثه در فضای مجازی

خبرگزاری رسا ـ مدیر مسؤول پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری از عرضه رایگان نرم افزارهای تولیدی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج در فضای مجازی خبر داد.
نرم افزار کتابخانه اي حج و زيارت

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام برکت رضایی با بیان این که این نرم افزارها از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت تولید و با همکاری مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی منتشر شده است، اظهارداشت:عرضه رایگان 12 عنوان نرم افزار فاخر و ارزشمند در فضای وب با هدف توسعه نشر معارف اهل بیت‌(ع) و تسهیل در امر پژوهش همه علاقه‌مندان در اقصی نقاط دنیا صورت پذیرفته است.

 
وی با بیان اینکه این 12 نرم افزار در سال 91 رونمایی شده اند، ادامه داد: نرم افزار کتابخانه جامع حج، همراه زائر، اعتقادات و پاسخ به شبهات، زائر، عتبات عالیات و سوریه، مکتبه الحج، اسرار و معارف حج، احکام و مناسک حج، اماکن و آثار اسلامی، سفرنامه و خاطرات حج، راهیان آسمان و مسافر قبله است.
 
برکت رضایی به معرفی این آثار پرداخت و گفت:کتابخانه جامع حج، متن کامل 700 جلد کتاب در موضوعات احکام و مناسک حج، اسرار و معارف حج، اعتقادات و پاسخ به شبهات، تاریخ مکه و مدینه، سفرنامه و خاطرات، مباحث اجتماعی و سیاسی حج، عتبات عالیات و سوریه، ادعیه و حدیث، نشریات، مرجع است.
 
وی افزود: در این نرم افزار متن «کتاب الحج»، «کتاب العمرة» و «کتاب المزار» برگرفته از 262 عنوان اثر فقهی و حدیثی شیعه، به همراه متن کامل قرآن کریم با ترجمه فارسی استاد فولادوند، 10 عنوان لغت نامه معتبر با قابلیت جستجو و ارتباط با متون برنامه، 200 قطعه تصویر از اماکن مذهبی: مکه، مدینه، کربلا، نجف، کوفه و سوریه و بیش از 60 عنوان فیلم، صوت و نرم افزارهای اسلامی ویژه تلفن همراه گنجانده شده است.
 
این کارشناس مسائل حج و زیارت اضافه کرد: از دیگر نرم افزار‌های این مجموعه که برای نخستین بار در ایران به صورت رایگان در اختیار کاربران اینترنت قرار گرفت مجموعه طبقه بندی شده نرم افزارهای ویژه تلفن همراه است که در 522 عنوان با فرمت جاوا در موضوعاتی از جمله؛ احکام و مناسک حج، اسرار و معارف حج، اعتقادات و پاسخ به شبهات، سفرنامه و خاطرات، تاریخ مکه و مدینه، مباحث اجتماعی و سیاسی حج، ادعیه و زیارات در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.
 
برکت‌رضایی ادامه داد: هر نرم افزار، ارائه دهنده متن یک عنوان کتاب به همراه قابلیت‌های متنوعی پژوهشی نظیر نمایش فهرست، متن و پاورقی‌های کتب، جستجو در متن و فهرست، انتخاب متن مورد نظر و ارسال به صورت پیام کوتاه، انتقال به صفحه دلخواه است.
 
مدیر مسئول پایگاه اطلاع رسانی حج در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی نرم افزار مسافر قبله پرداخت و افزود: نرم افزار مسافر قبله توسط معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری برای استفاده در جلسات آموزشی کاروان‌های حج تمتع و عمره مفرده طراحی و تهیه شده است.
 
وی بیان داشت: این نرم افزار، نسخه دوم آموزش مناسک و معرفی اماکن مکه و مدینه است که مطالب ارزشمندی را پیرامون احکام عمومی مورد نیاز زائران، آموزش مناسک عمره مفرده و حج تمتع، اماکن مدینه منوره و مکه مکرمه و در واقع کتابخانه ای است که به منظور بهره برداری بهتر روحانیون کاروان‌ها تهیه و عرضه شده است.
 
برکت رضایی به دیگر قابلیت‌های این لوح اشاره کرد و گفت: متن کامل قرآن کریم همراه با ترجمه، ده عنوان از لغتنامه معتبر، قابلیت رنگی کردن بخشی از متن، انتقال به محیط word و چاپ از دیگر قابلیت‌های این لوح گرانسنگ می‌باشد.
 
وی یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت این نرم‌افزارها به مراکز توزیع و فروش موسسه فرهنگی و هنری مشعر در سراسر کشور و یا برای دانلود رایگان آن به نشانی اینترنتی http://hajj.ir/16 بخش نرم افزار  پایگاه اطلاع رسانی حج مراجعه کنند. /920/د102/ی
ارسال نظرات