۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۶۵۸۲۴
استاد حوزه علمیه:

آیت الله کوهستانی مصداق بارز حجت خداوند بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: آیت الله کوهستانی(ره) نمونه ای از حجت الهی بر زمین و الگوی انسانیت بود.
آيت الله کوهستاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام روح الله بیانی، از شاگردان آیت الله کوهستانی و استاد حوزه علمیه نکا امروز در چهل و یکمین سالگرد آیت الله کوهستانی در بهشهر افزود: آیت الله کوهستانی(ره) انسانی وارسته و زاهد بود که عمری را برای نهادینه کردن تربیت اسلامی و دینی و تربیت شاگردانی ممتاز برای جامعه اسلامی صرف کرد.

 

وی اظهار داشت: این عالم وارسته در علم و فقه و تربیت اسلامی و اخلاقی بی نظیر بود و آنچنان اثر عمیقی بر روح و جان ما می گذاشت که زبان از بیان و توصیفش ناتوان است.

 

حجت الاسلام بیانی با اشاره به این که هیچ بیانی نمی تواند ویژگی های منحصر به فرد این عالم را بازگو کند خاطرنشان کرد: این عارف دارای آنچنان شخصیت وارسته و برجستگی های اخلاقی بود که زبان از بیان آن ناتوان است و نمی توان همه زوایای اخلاقی و علمی ایشان را بیان کرد.

 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: سیر و سلوک عارفانه کار ساده ای نیست بلکه دارای راه مخصوص و تزکیه است و اینکه کسی اعتقاد به جن و ارتباط با او دارد نمی تواند دستی بر خدا و سیر و سلوک عارفانه با خدا داشته باشد.

 

حجت الاسلام بیانی، مهر و محبت به طلاب، یتیم نوازی، مردم داری و اخلاق آیت الله کوهستانی(ره) را منحصر به فرد دانست که باعث شد دوستداران فراوانی را گرد هم آورد و برگزاری این مراسم با شکوه سالگرد آیت الله کوهستانی و حضور دوستداران آن حضرت بیانگر این ادعا است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که انسان اشرف مخلوقات است و باید رفتاری جدای از دیگر مخلوقات داشته باشد اضافه کرد: زندگی حیوانی با انسان متفاوت است و انسان مخلوق فوق العاده ای است که خداوند در هنگام خلقت روح خود را بر انسان دمید.

 

حجت الاسلام بیانی با بیان این که پخش و بیان حرکت های نابخردانه و اعمال زشت و قبیح برخی از افراد در جوامع مختلف، مصداق اشاعه فحشاء است، خاطرنشان کرد: رسانه های داخلی و خارجی و بین المللی مراقب باشند که با پخش و بیان هر مسأله ای هر چند، قبح و زشت بودن آن را بیان می کنند، آن گناه را برای افراد مریض و بیمار در این راستا اشاعه ندهند.

 

وی گفت: گاهی انسان از گناهی خبر ندارد و انجام نمی دهد و به سراغ آن نمی رود، اما گاهی آگاهی بر گناه دارد و بر هوای نفس خود نائل می آید و باید مراقب اعمال و رفتار خود در هر شرایطی باشیم.

 

وی ادامه داد: خدواند در میان بشریت الگوهای مناسب و فراوانی همچون اولیاء الهی، انبیاء، بزرگان، اهل معرفت و یقین معرفی کرده است و در هیچ زمان و عصری، عالم خالی از این عناصر خاص نیست و حجت الهی همواره وجود دارد و ما باید اطاعت پذیر این حجت الهی باشیم.

 

حجت الاسلام بیانی افزود: آیت الله کوهستانی(ره) مصداق بارز حجت خداوند بودند که عمری را در تهذیب نفس، تزکیه و تربیت شاگردان دینی برای جامعه، انقلاب و اسلام صرف کردند./950/پ202/ب

ارسال نظرات