۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۱۶۵۳۶۷
آیت الله حیدری:

وهابیت زاده استکبار است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری، مخالفت با منطق و پیروی از احساسات را از ویژگی های وهابیان دانست و گفت: در آیین این فرقه ضاله جایی برای عقل و تفکر وجود ندارد.
آيت الله حيدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در تجمع هیأت های مذهبی اهواز که در محل مسجد اعظم این شهرستان برگزار شد، سلفی گری را تابلوی شیاطین جنایتکار عنوان کرد و افزود: سلفی به معنای گذشته گرایی است و عقیده آنها شناخت اسلام بر اساس رفتار مسلمانان صدر اسلام و عدم دخالت عقل در امور است.

امام جمعه موقت اهواز به تاریخچه سلفی گری در طول تارخ اشاره کرد و افزود: در قرن چهارم شخصی به نام علی بن خلف بغدادی این فرقه را پرچمداری می کرد که بعدها در قرن هشتم به شخصی به نام ابن تیمیه رسید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به عقاید مضحک سلفی ها در قرن هشتم اشاره کرد و گفت: یکی از فتواهای آنان حرمت توسل به پیامبر و اهل بیت و دیگری شرک دانستن زیارت قبور بود.

آیت الله حیدری با بیان این که مرحله سوم سلفی گری در قرن دوزادهم شکل گرفت، ابراز داشت: در این دوران شخصی به نام محمد بن عبدالوهاب با عنوان وهابیت این فرقه را پایه ریزی کرد.

بزرگ ترین چالش دنیای اسلام وهابیت است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بزرگترین چالش دنیای اسلام را وهابیت عنوان کرد و افزود: پیروان این فرقه ضاله هیچ یک از مذاهب اسلامی را قبول ندارند.

امام جمعه موقت اهواز مخالفت با منطق و پیروی از احساسات را از ویژگی های وهابیان دانست و گفت: در آیین این فرقه ضاله جایی برای عقل و تفکر وجود ندارد.

اساس وهابیت خون مسلمانان است

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که وهابیان خوارج زمان هستند، خاطر نشان کرد: پیروان این فرقه همچون خوارج به دنبال خشونت و خونریزی هستند.

آیت الله حیدری شهادت بیش از دویست هزار شیعه و سنی در سال های اخبر را نمونه ای از کارنامه این فرقه ضاله دانست و با بیان این که وحشی گری های وهابیان در تاریخ بی مثال است، ابراز داشت: مهم ترین وحشی گری این وهابیان تکفیری و تندرو تخریب و نبش قبر حجر بن عدی، صحابی پیامبر اکرم(ص) است.

فتاوای وهابیت به سود استکبار و ظلم تمام می شود

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان به موضع وهابیت در قبال مسائل سوریه اشاره کرد و گفت: آنها بر این عقیده بودند که برای احیای حکومت بنی امیه باید به شام رفت و علیه دولت آن جنگید.

وی با اشاره به وابستگی وهابیت به صهیونیست، خاطر نشان کرد: وهابیت را می توان به نوعی زاده استکبار تلقی و فتاوای آنان به سود دشمنان اسلام و استکبار است.

آیت الله حیدری با بیان این که در طول جنگ سی و سه روز لبنان کمک به حزب الله از دید وهابیان حرام بود، گفت: وهابیان اسرائیل را دشمن خود نمی دانند بلکه در کنار آنها به مبارزه با شیعه می پردازند.

حجر بن عدی پیرو ولایت و دوستدار مکتب اهل بیت بود

نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به صفات جناب حجربن عدی اشاره کرد و افزود: این بزرگوار، انسانی شاخص و اهل معرفت در زمان پیامبر اکرم(ص) بود.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که جناب عدی مراتب معرفت را در خدمت پیامبر آموخت، اظهار داشت: این شخص همواره پیرو ولایت و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به شجاعت و سخاوت حجر بن عدی اشاره کرد و بیان داشت: حجر در هیچ جنگی شکست نخورد و با شجاعت در برابر ظلم و ستم ایستادگی می کرد./9464/پ202/ج

ارسال نظرات