۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۱۶۵۲۶۰
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

هنر باید در خدمت ترویج اندیشه های اسلامی باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: هنر باید در خدمت ترویج فکر، تربیت و تعلیم اندیشه‌های اسلامی و اخلاقی باشد تا در جامعه تأثیر خود را به خوبی نشان دهد.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه نمایشگاه خطاطی و نقاشی «سوره یکم» در شهرکرد، با اشاره به این که در به تصویر کشیده شدن سوره حمد، فعالیت بسیار زیبایی انجام گرفته است، اظهار داشت: بکوشیم به هنر جهت قرآنی، معرفتی و دینی بدهیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام هنر را استعدادی ذاتی و درونی بیان کرد و گفت: هنر از سوی پروردگار متعال در اختیار بشر قرار گرفته است تا در مسیر الهی قرار گیرد که در این صورت شکر آن بجا آورده شده است.

 

امام جمعه شهرکرد با بیان آن که هنرمندی حکیم است که به ظاهر و باطن هنر به یک میزان بیاندیشد، افزود: هنر باید در خدمت ترویج فکر، تربیت و تعلیم اندیشه‌های اسلامی و اخلاقی باشد تا در جامعه تأثیر خود را به خوبی نشان دهد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، زدودن ابتذال و سطحی‌نگری در عرصه هنر را وظیفه خطیر هنرمند بیان کرد و ادامه داد: برای رسیدن به آرمان اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب و نیز برای دستیابی به هنری ناب، متعهد و ایرانی که با اخلاق، منش و فرهنگ اسلامی و ایرانی آمیخته باشد؛ نیازمند زحمت فراوان، صرف وقت و زمان بسیار هستیم.

 

وی با تأکید بر این که هنرمند باید به دنبال هنری ناب، ایرانی و اسلامی باشد، تصریح کرد: در همه هنرها به اخلاق پایبند باشیم و بکوشیم که در هنرها خودکفا باشیم و در اصالت آنها را حفظ کنیم؛ چراکه وجود هنر برای جامعه و مردم ضروری است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در پایان اصلاح هنر به وسیله هنر متعهد و اسلامی، غنی‌سازی فرهنگ اصیل ایرانی و حفظ استقلال آن و زدودن ناپاکی ها و عناصر بیگانه از آن را مهم‌ترین وظایف کسانی دانست که در عرصه فرهنگ و هنر فعالیت دارند./9457/پ203/ب

ارسال نظرات