۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۱۶۴۴۸۷
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری:

معلم پیوند دهنده انسان به هدف متعالی خلقت است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به این‎که معلمی شغل و حرفه نیست، خاطرنشان کرد: معلمی در قرآن به عنوان جلوه ای از قدرت لایزال الهی است.
معلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در همایش تجلیل از معلمان نمونه استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه وظیفه معلم بیان حق و حقیقت است، گفت: وقتی تکیه انسان بر حق و حقیقت و قرآن باشد، خداوند نیز مردم را همراهی می‌کند.

کریمیان افزود: دغدغه معلم همواره این است که حیات بشر بر مدار ارزش ها و کرامت انسانی بچرخد و شناخت خدا، مکتب و دین، همت اساسی آدمی باشد و هیچ بیگانه ای مجال تجاوز به فرهنگ ارزشی دین و میهن را پیدا نکند.

معلم پیوند دهنده انسان به هدف متعالی خلقت باشد

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری به مقام و جایگاه معلم اشاره کرد و گفت: شرافت و مرتبت معلم زمانی اهمیت دارد که بتواند شأن خداوند و پیامبران را در وجود خود محقق سازد و پیوند انسان به هدف متعالی خلقت یعنی عبادت را برقرار سازد.

وی ابراز داشت: شهید مرتضی مطهری یکی از معلمان راستین است که با نگاه ترکیبی به معارف بشری نظر می کرد و تلاشهای علمی و عملی را مقدمه ای برای عبادت می داند و در این راه به مرحله سوم دینداری راه می یابد و با شهادت، عبادت عملی و علمی خود را کامل می کند.

کریمیان با اشاره به اینکه معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه جلوه ای از قدرت لایزال الهی است، خاطرنشان کرد: معلمی ابتدا ویژه ذات مقدس الهی است.

معلمی برتر از شهادت است

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری منزلت و جایگاه معلمی را برتر از مقام شهادت دانست و گفت: این ارزش بدان جهت است که شهیدان در سایه علم و تربیت معلمان به خدا راه یافته و لیاقت شهادت نصیبشان شده است.

وی در پایان با اشاره به ویژه برنامه های هفته معلم در استان افزود: تهیه و ارسال شیوه نامه گرامی داشت این ایام برای مدارس، انتخاب 333 معلم نمونه منطقه ای، استانی و کشوری، اجرای برنامه سپاس معلم در دو هزار و 800 واحد آموزشی با همکاری انجمن اولیا و مربیان، برگزاری یادواره شهدای فرهنگی، سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته و برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی ویژه معلمان و دانش آموزان از جمله این برنامه ها به شمار می رود./9457/پ202/غ

ارسال نظرات