۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۱۶۳۹۱۰

نقاط قوت دولت احمدی نژاد از زبان حجت الاسلام رسایی

خبرگزاری رسا ـ نماینده تهران در مجلس با تأکید بر این که محاسن دولت‌های نهم و دهم از معایب آن بیشتر است٬ احیای گفتمان انقلاب و اسلام، قدرت ریسک پذیری و تأثیرگذاری در مراودات خارجی را از نقاط مثبت دولت احمدی نژاد دانست.
2/ حجت الاسلام رسايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد٬ حجت الاسلام حمید رسایی٬ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در همایش «بررسی نقاط ضعف و قوت دولت احمدی نژاد» در محل دانشکده الهیات مشهد با بیان این که پیچیده تر بودن فتنه ها نشانه سلامت انقلاب است٬ گفت:  بحران ها از سال 57 تا 67 از بیرون آغاز شد و دشمن بعد از آن نقشه خود را تغییر داد و حمله را از داخل ادامه داد به گونه ای که هر روز دامنه  اصلاح طلبان بزرگ تر می شود و منافقین نیز ادعای اصلاح طلبی می کنند چون هیچ گاه این واژه تبیین نشده است.

 

مردم خواهان ارتجاع به شیوه آمریکایی نیستند

نماینده تهران در مجلس ابراز داشت: دموکراسی٬ حاکمیت اکثریت بر اقلیت نیست بلکه حاکمیت اقلیت بر اکثریت است. مردم دنبال ارتجاع و بازگشت هستند اما نه ارتجاعی که ما را به شیوه هایی که آمریکایی برگرداند بلکه بازگشت به مدل مدیریتی شهید رجائی و امام خمینی(ره) چه در جنبه بین المللی و چه در جنبه داخلی آن.

 

وی با بیان این که اگر رییس جمهور فن سالاری و تخصص را مقدم بر تعهد بداند٬ نمی تواند کشور را اداره کند٬ تصریح کرد: با وجود این ما نباید انتظار داشته باشیم وی در همه زمینه ها تخصص داشته باشد زیرا گرچه مطالبه ای عاقلانه است ولی ممکن نیست. بنابراین باید عقل اداری و مدیریتی داسته باشد و بتواند در رشته ها آدم متخصص انتخاب کند.

 

حجت الاسلام رسایی اظهار داشت: خواستن برنامه جدید از کاندیدای ریاست جمهوری غیر قانونی است زیرا قانون برنامه و چشم انداز وجود دارد و از وی انتظار می رود عنوان کند چقدر به قانون و چشم انداز مسلط است و ثانیا چه شیوه ای برای تحقق آن دارد.

 

وی  افزود: دولتی که گرایش عدالت طلبانه داشت و با افتخار حرف از بسیج و مبانی مردمی می زد و سالیان سال در مسیر حرکت می کرد کم کم ربوده شد و روش هایی را در پیش گرفت که 180 درجه بر عکس دولت نهم بود.

 

محاسن دولت های نهم و دهم از معایب آن بیشتر است

نماینده مردم تهران با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند «اصلاح نیاز هست اما اصلاحات اسلامی نه آمریکایی»، اضافه کرد: رییس جمهور باید شجاعت اصلاح داشته باشد که شجاعت اصلاح قانون اساسی نیز جز آن است. البته برخی اصول قابل تغییر نیست چون حاکمیت اسلام وابسته بدان است از این رو رییس جمهور باید شجاعت اصلاح ساختار اداری را دارا باشد.

 

وی با تاکید بر این که محاسن دولت های نهم و دهم از معایب آن بیشتر است٬ احیای گفتمان انقلاب و اسلام، قدرت ریسک پذیری وتاثیر گذاری در مراودات خارجی را از جمله محاسن و عدم تعامل با قوا، ارتباط نادرست با مراجع دینی و تساهل و تسامح فرهنگی را از نقاط ضعف دولت احمدی نژاد عنوان کرد.

 

نماینده تهران افزود: ما هر جا که نیاز بود به دولت نهم و دهم تذکر دادیم، قبول داریم که ابتدا ما حامی دولت بودیم و اکنون نیز به آن افتخار می کنیم ولی رییس جمهور کم کم در مورد جایگاه خود به اشتباه افتاد به گونه ای که برای ولی فقیه جایگاه اداری قائل شد.

 

وی در پایان ضمن مخالفت با این عقیده که وضع معیشیتی مردم در زمان اصلاحات بهتر از اکنون بوده است٬ گفت: قطعا بخشی از این تورم تقصیر دولت است، کم کاری می شود ولی کار هم شده، امکانات رفاهی مردم بیشتر از قبل شده است. به عنوان نمونه٬ پس از سال ها به سیستان و بلوچستان گاز رسیده است، در این دولت کار بیشتر با خرج کمتر انجام گرفته در صورتی که در دولت سازندگی و اصلاح طلب کار با هزینه بالا انجام می شد./930/پ201/س

ارسال نظرات