۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۱۶۳۵۴۲
امام جمعه اصفهان:

به دلیل تبلیغاتی‌بودن سفر احمدی‌نژاد در مراسم استقبال شرکت نکردم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان گفت: با وجود این که بنده در سفر استانی هیأت دولت به مراسم رییس جمهور دعوت شده بودم، اما به دلیل این که این سفر یک سفر استانی نبود و صرفا یک سفر تبلیغاتی بود، در این مراسم شرکت نکردم.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان در خطبه های نماز جمعه این شهر، خطبه اول را به مرور بخش هایی از صحبت های هفته قبل خود در خصوص غیبت و آیات و احادیث مرتبط با آن اختصاص داد و افزود: خدا در سوره الرحمن در آیه سوم پس از اشاره به مسئله خلقت انسان می فرماید: پس از خلقت انسان، خدا به وی هنر صحبت کردن را آموخت؛ اما همین زبان در صورتی که کنترل نشود، خسران دنیا و آخرت را با خود به همراه خواهد داشت.

 

وی در خصوص غیبت زشتی این گناه کبیره در تعالم دینی خاطرنشان کرد: غیبت یکی از گناهان زشتی است که در نکوهش آن احادیث زیادی نقل شده است، اما امروز گریبان گیر خیلی از انسان ها شده است ولی حضرات معصومین در چندین مورد غیبت کردن را مجاز و در مواردی نیز ضروری اعلام کرده اند.

 

نماینده ولی فقیه در استان در خصوص استثناهای غیبت در جامعه اظهار داشت: یکی از موارد حلیت غیبت، در خصوص ارائه مشاوره به افرادی است که برای ازدواج و یا گزینش به انسان مراجعه می کنند و باید در این موارد عیوب شخص را بدون تهمت و افترا به شخص محقق منتقل کرد، افرادی که به فسق علنی در جامعه مشهورند و از گناه خود پروایی ندارند نیز از جمله موارد مجاز غیبت به شمار می آیند.

 

امام جمعه اصفهان در خطبه دوم با اشاره به روز کارگر، روز شوراها در هفته آتی و تاثیر مثبت شوراها در اداره هر چه بهتر کشور، افزود: امر شور و مشورت در آیه 38 سوره شوری پس از اقامه نماز، به عنوان یکی از ویژگی های مومنین واقعی معرفی شده است و در آیه 139 سوره آل عمران خدا به پیامبر اکرم(ص)، که خود نمونه انسان کامل است، امر به مشورت و استفاده از نظر دیگران می کند که این خود نشان می دهد که ما انسان ها هیچ وقت از مشورت از انسان های فهیم و متخصص در امور مرتبط بی نیاز نیستیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به فرا رسیدن سالروز وفات آیت الله خادمی، گفت: این مرد بزرگ در پیروزی انقلاب اسلامی فراوان تلاش کرد و انقلابیون اصفهانی این مرد را به خوبی به خاطر دارند، در خانه ایشان در دوران مبارزات در اصفهان علی رغم وجود خطرات گارد شاهنشاهی، همواره به روی مبارزین باز بود و بیت ایشان محل تحصن و تجمع انقلابیون بود.

 

 وی اعلام روز ولادت حضرت زهرا(س)، به عنوان روز زن و مادر را افتخاری بزرگ برای زنان اعلام کرده و افزود: پیامبر اکرم و مولا علی علیه السلام به دفعات در وصف این بانوی بزرگ سخن گفته اند و شأن دختر پیامبر بر کسی پوشیده نیست و این روز با میمنت با روز ولادت امام خمینی(ره)، مقارن شده است.

دولت درباره افزایش یارانه ها منطقی برخورد کند

وی در ادامه با اشاره به سفر اخیر استانی رییس جمهور و هیئت دولت به استان  و انتقاد از بی توجهی دولت به کلان شهراصفهان تصریح کرد: علی رغم این که بنده نیز به مراسم دعوت شده بودم، اما به دلیل اینکه این سفر یک سفر استانی نبود و صرفا یک سفر تبلیغاتی بود، لذا در این مراسم شرکت نکردم، اگر اجازه صحبت کردن پیدا می کردم به بی توجهی هیئت دولت به مصوبات و پروژه های استانی مانند مصلا، قطار شهری و ورزشگاه نقش جهان انتقاد می کردم.

 

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: در پایان سخنان خود، با انتقاد به صحبت های اخیر رییس جمهور در سفر به سمنان و اهواز در خصوص پرداخت یارانه ها عنوان کرد: با یک حساب سرانگشتی می‌توان فهمید که پنج برابرکردن یارانه‌ها غیرممکن است و دولت در صورت اجازه مجلس نمی تواند چنین مبلغی را برای پرداخت یارانه ها فراهم کند و دولتمردان باید کمی منطقی با این قضیه برخورد کنند./939/پ201/ب

ارسال نظرات