۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۱۶۳۱۳۳
حجت الاسلام محمدی:

پیروزی در جنگ نرم روحیه حماسه قرآنی می‌خواهد

خبرگزاری رسا ـ معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تجلیل از فعالان قرآنی اظهار داشت: برای ساختن سالی حماسی از نظر اقتصادی و سیاسی می توان الگوهای مناسبی از قرآن کریم استخراج و به مردم و مسؤولان معرفی کرد.
حجت‌الاسلام حميد محمدي، مشاور وزير ارشاد در امور قرآني و رئيس مرکز هماهنگي،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید محمدی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز سوم اردیبهشت ماه، در آیین تجلیل از فعالان قرآنی پس از اشاره به فعالیت‌های این معاونت با بیان این که به ارتباط بین قرآن و حماسه سازی خیلی کم توجه شده است، اظهار داشت: برای ساختن سالی حماسی از نظر اقتصادی و سیاسی می توان الگوهای مناسبی از قرآن کریم استخراج و به مردم و مسؤولان معرفی کرد.
 
وی ادامه داد:  در جنگ نرمی که امروز در مقابل دشمن داریم نیازمند روحیه حماسه سازی برخاسته از قرآن کریم هستیم.
 
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از اشاراتی به تعابیر مختلف قرآن کریم از حماسه و حماسه سازی با بیان این که رشد اندیشه قرآنی، یکی از ابعاد رشد اندیشه در کشور است گفت: باید همه اندیشه، باور و نگرش‌های ما قرآنی شود و قرآن در همه ابعاد زندگی ما نمود داشته باشد

حجت الاسلام محمدی با بیان این که قبل از دولت های نهم و دهم، موسسات و فعالیت های قرآنی بسیار ضعیف بود اما اقدام این وزارتخانه به تاسیس معاونت قرآن و عترت برترین گام به سوی تحقق اسلامی بودن وزارت ارشاد بود عنوان داشت: در دولت نهم 182  موسسه قرآنی تاسیس شد و در دولت دهم این تعداد به دو هزار موسسه افزایش یافت و علاوه بر این، هم اکنون ده هزار مدرسه و مرکز تخصصی مشغول فعالیت‌های قرآنی هستند.
 
وی افزود: با وجود اشکالات و مشکلات بسیار، کارکرد دینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار بیشتر از سایر نهادها بوده است.
 
 معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت دولت های پیشین در حوزه قرآن را  فاقد زیرساخت و نگاه قرآنی تمدن ساز و نیز عاری از نگاه راهبردی دانست و عنوان داشت: در این دولت سعی داشتیم تا در زمینه قرآن و عترت گام های اساسی برداریم و ابلاغ منشور توسعه قرآنی و تاسیس کمیته ها و کمیسیون های مختلف و ارتباط بیشتر با وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش یکی از گام های مهم در جهت ایجاد زیر ساخت فعالیت های قرآنی در کشور بود.

حجت‌الاسلام محمدی از تاسیس بنیادهای بین المللی قرآنی و گسترش رشته علوم قرآنی در دانشگاه ها خبر داد و ابراز داشت: در جهت تحقق طرح ملی حفظ قرآن کریم، هزار مربی حفظ قرآن تربیت کردیم و برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در بازه زمانی 15 ساله به 15 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم. / 959/پ203/ع 

ارسال نظرات