۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۱۶۲۲۸۱
استاندارد یزد:

روحانیت جلوی انحراف و سقوط جامعه را می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ استاندار یزد با تأکید بر نقش سازنده علما در جامعه گفت: اگر علما و روحانیت نباشند جامعه رو به انحراف و سقوط خواهد رفت.
محمدرضا فلاح‌زاده استاندار يزد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه کشور، محمدرضا فلاح‌زاده در جمع معاونان تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور طی سخنانی  با اشاره به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از دوران انقلاب اظهار داشت: علما و روحانیت از جمله اقشار فرهیخته‌ای هستند که در طول دوران غیبت نقش برجسته و الهی دارند و توانسته‌اند وظیفه خود را که همان هدایت مردم و ترویج آموزه‌های اهل‌بیت(ع) است را به خوبی ایفا کند.

وی با بیان این مطلب که روحانیت هم در حوزه‌های تربیت و هم در حوزه‌های دیگر از جمله جهاد و شهادت وظیفه خود را به خوبی ایفا کرده است افزود: اگر علما و روحانیت نباشد جامعه رو به انحراف رفته و سقوط خواهد کرد.

استاندار یزد با اشاره به این‌که علما و روحانیت نقش خود را در حوزه علم و عمل به خوبی ایفا کرده‌اند تصریح کرد: علما وارثان انبیا بوده و هستند و این مهم همواره در سخنان امام‌خمینی(ره) و رهبری مشهود است به طوری که معمار کبیر انقلاب تأکید داشتند «اگر فقها نبودند معلوم نبود امروز چه علومی به خورد مردم داده می‌شد».

وی با اشاره به این‌که امروز در حوزه‌های علمیه اقشار فرهیخته‌ای مشغول تحصیل، تهذیب و ترویج آموزه‌های اهل‌بیت(ع) هستند، اظهار داشت: روحانیان امروز باید افزون‌بر سنگر علم و تهذیب در همه صحنه‌ها حضور فعال داشته باشند و این‌که عده‌ای در جامعه می‌گویند که روحانیت نباید وارد عرصه سیاست شود سخنی گزاف است چرا که به گفته بزرگان و علمای دین، حرف نظام را همه باید ترویج کنیم و همه باید بر حکومت نظارت داشته باشیم و کاستی‌ها  و انتقادهای سازنده را بیان نمایند و امام‌خمینی(ره) نیز در این زمینه و هم‌چنین حضور روحانیت در همه عرصه‌ها تأکید می‌کردند.

استاندار یزد بیان داشت: سخنان امام راحل به معنای واقعی منشور روحانیت است که همه طلاب باید به آن اهتمام داشته و معمار کبیر انقلاب را الگوی خود قرار دهند.

فلاح‌زاده در بخش پایانی سخنان خود به برخی از برکات انقلاب اسلامی ایران که به یمن حرکت روحانیت و مرجعیت رخ داد اشاره کرد و گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی کشور ما دستاوردهای خوبی را در عرصه‌های مختلف علمی و معرفتی کسب کرده است./993/د102/پ

ارسال نظرات