۲۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۱۶۱۹۹۸

امام جمعه شهرکرد خواستار حضور 500 روحانی در چهارمحال و بختیاری شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که این استان از کمبود روحانی رنج می برد، گفت: با توجه به امکاناتی که در قم وجود دارد، طلاب حاضر به هجرت به شهرستان ها نمی شوند و اگر هم این آمادگی در آنها صورت گیرد، مطالبات و توقعاتی دارند که در شهرها و روستاها به هیچ وجه امکان تأمین آن وجود ندارد.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، امام جمعه شهرکرد ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در نخستین نشست ماهانه ائمه جمعه این استان با اشاره به تفاهم نامه صورت گرفته میان بهزیستی کشور و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در خصوص با مهدهای آدینه، اظهار داشت: بهزیستی و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان هر چه زودتر به تعهدات خود در این خصوص عمل کنند؛ چرا که مهدهای آدینه نقش بسزایی در ارتقا سطح کیفی فعالیت های ستادهای نماز جمعه استان دارند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه به ارسال نامه ای خطاب به مدیریت شورای عالی حوزه های علمیه کشور اشاره کرد و بیان داشت: از آنجایی که تبلیغ از ضرورت ها و از وظایف اولیه حوزه های علمیه است و همه تشکیلات و ساز و کارها و هزینه ها در حوزه برای انجام این رسالت صورت می گیرد، اما متأسفانه با وجود انتظار و مطالبه بسیار مردم، این مهم پاسخ داده نشده است و در سراسر کشور به ویژه در استان های محروم و از جمله در این استان با کمبود شدید مبلغ در عرصه های مختلف مواجه هستیم.

70 خانه عالم در چهارمحال و بختیاری فاقد روحانی هستند

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه 70 خانه عالم در استان چهارمحال و بختیاری فاقد روحانی است، اظهار داشت: بسیاری از روستاها، شهرها و حتی حوزه های علمیه ما در استان از کمبود روحانی توانمند رنج می برند.

مدیر شورای عالی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با انتقاد از این که همه امورات در قم متمرکز شده است، تصریح کرد: با توجه به امکاناتی که در قم وجود دارد، طلاب حاضر به هجرت به شهرستان ها نمی شوند و اگر هم این آمادگی در آنها صورت گیرد، مطالبات و توقعاتی دارند که در شهرها و روستاها به هیچ وجه امکان تأمین آن وجود ندارد.

پشتیبانی مالی و انسانی از حوزه های علمیه استان ها در اولویت کاری شورای عالی حوزه های علمیه قرار گیرد

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که به حدود 500 روحانی در سنگر امامت جمعه، امامت جماعت، تدریس، تبلیغ در چهارمحال و بختیاری نیازمندیم، تصریح کرد: تقویت و پشتیبانی مالی و انسانی از حوزه های علمیه استان ها در اولویت کاری شورای عالی مدیریت حوزه های علمیه کشور قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: روحانیون بلاد در هر جایگاه تبلیغی که هستند مورد حمایت جدی  در استان هایی مثل این استان قرار گیرند و ساز و کارهای لازم جهت هجرت روحانیان از قم فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله وحدت در استان اشاره کرد و گفت: ائمه جمعه استان موظف هستند وحدت را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند و مردم، شهرها و طوایف را به هم نزدیک کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام لازمه شکل گیری حماسه سیاسی را وحدت دانست و تأکید کرد: بیایید اختلافات را کنار بگذاریم و همه حول یک محور حرکت کنیم و همراهی ها و همدلی ها را قوت ببخشیم.

مهم ترین وظیفه امام جمعه انتخابات خط دهی بر اساس فرمایشات رهبری است

استاد حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری به بحث مهم انتخابات اشاره کرد و گفت: با توجه به در پیش بودن دو انتخابات مهم در کشور، کاندیدا همراهی با ولایت، قانون مداری و وحدت را سرلوحه کار خود قرار دهند و از تخریب همدیگر و تفرقه به شدت پرهیز کنند.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: کسانی که در این عرصه به عنوان طرفداران ستادی فعالیت می‌کنند باید مراقب باشند تا منجر به اختلاف و دودستگی در استان نشوند.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: افراد تلاش کنند تا رقابت انتخاباتی همراه با رفاقت، صمیمیت و دوستی باشد و زمینه رودرویی و کینه‌توزی را سبب نشوند.

وی مهم ترین وظیفه امام جمعه در بحث انتخابات را خط دهی بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب خواند و افزود: هر چه قدر که امام جمعه بی طرف باشد، به یقین بهتر می تواند نقش خود را میان مردم ایفا کند./9457/پ202/س

ارسال نظرات