۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۱:۱۰
کد خبر: ۱۶۰۳۴۸
حجت الاسلام و المسلمین صمدی آملی:

انقلاب اسلامی سبب تحولی عظیم در ایران شد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین صمدی آملی با بیان این که انقلاب اسلامی سبب تحولی عظیم در ایران شد، گفت: ما قبل از انقلاب را هم دیده ایم اما بعد از انقلاب کشور به سمت توسعه و پیشرفت بسیار خوبی حرکت کرد.
حجت الاسلام صمدي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام و المسلمین داود صمدی آملی، استاد حوزه و دانشگاه، شنبه شب در یادواره شهدای والامقام پایگاه مقاومت حضرت قمر بنی هاشم(ع) آمل که در مسجد امام جواد(ع) این شهرستان برگزار شد با بیان این که قرآن کریم می فرماید امام عصر به عنوان بقیه الله در عالم طبیعت است، گفت: پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) هر کدام به نحوی از این عالم رخت بربستند و هیچ کدام از این عزیزان با بدن عنصری باقی نماندند و تنها شخصی باقی مانده است که باقی از خدا و مظهر اسم شریف الباقی حق است.

وی با اشاره به این که هر چیزی که بقیه خدا باشد برای مردم خیر خواهد داشت، خاطرنشان کرد: از جمله این مصادیق بارز در بخش اعتقادی ما وجود مقدس امام دوازدهم بوده که خیری ارزنده است.

حجت الاسلام و المسلمین صمدی آملی با تاکید بر این که همان طور که خداوند منان خیر محض است بقیه او نیز چنین ویژگی را دارد، بیان داشت: امام دوازدهم چون با حضرت حق است باقی می باشد که شهدای گرانقدر هم به عنوان بقیه الهی هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که امور بسیار سنگین در نظام هستی به عنوان نعمت الله است که باید شاکر نعمت های خداوند منان باشیم، گفت: شکر الهی سبب می شود تا دین داری و خلوص انسان زیادتر شده و به کمالات ارزنده ای دست یابد که در این صورت اجتماع هم به نحو ارزنده ای از انسان بهره خواهد برد.

وی گفت: از برکات خون شهدای گرانقدر و امام راحل این است که با انقلاب اسلامی سفر از نقص به سمت کمال داشته باشیم و باید بدین منظور شاکر خداوند منان باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین صمدی آملی با بیان این که انقلاب اسلامی سبب تحولی عظیم در ایران شد، گفت: ما قبل از انقلاب را هم دیده ایم اما بعد از انقلاب کشور به سمت توسعه و پیشرفت بسیار خوبی حرکت کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که توسعه نظام اسلامی در همه بخش های جامعه ملموس است، خاطرنشان کرد: سلطنت طلبان پول های ما را به کشورهایی چون آمریکا، فرانسه و آلمان بردند و هنوز هم از آن استفاده می کنند.

وی با تاکید بر این که امروز وظیفه روحانیت این است که واقعیت های اجتماع را دیده و آن را با دستورات قرآن کریم، پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین تطبیق دهد، بیان داشت: اگر نقصی در بین مردم و مسؤولان وجود دارد باید به آنان تذکر داده شود و اگر کمالی هم وجود دارد باید به آن اشاره کنیم.

این یادگار دفاع مقدس با بیان این که در جنگ تحمیلی 34 کشور به طور رسمی و 54 کشور به عنوان کمک کار علیه کشور ما وارد شدند، گفت: در یک میدان مین بسیار وسیع و محاصره مشکلات بودیم که شهدا و رزمندگان ما به عنوان خاکریز در مقابل آماج حملات دشمنان قرار گرفته و با همدلی، دین داری، شب زنده داری و کنار گداشتن هواهای نفسانی جوانی از این مراحل عبور کردند.

حجت الاسلام و المسلمین صمدی آملی با تاکید بر این که تحریم های اقتصادی برای امروز نبوده و از سال 57 چنین تحریم هایی شروع شد که امام راحل فرمودند روزه می گیریم، بیان داشت: دشمنان دیدند ما چگونه توانستیم از این تحریم ها عبور کنیم و امروز همه بخش های کشور به سمت آبادی و تعالی در حال حرکت است که باید شاکر باشیم./950/پ202/ی

ارسال نظرات