۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۱۵۹۵۸۳
امام جمعه باغستان:

کسی حق ندارد سلیقه شخصی خود را در شرع و احکام سرایت دهد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه باغستان گفت:اختلاف سلیقه طبیعی است اما در اختلافی که در امور شرعی بوجود می‌آید کسی حق ندارد در مقابل شرع موضع بگیرد‌، کسی حق ندارد سلیقه شخصی خود را در شرع و احکام سرایت دهد.
حجت الاسلام پاشاکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبداله زاده پاشاکی، امام جمعه باغستان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، پس از سفارش به تقوا، دوری از گناهان و انجام واجبات گفت: وقتی انسان کاری انجام می‌دهد طبیعتا یک سری موافق و یک سری مخالف هستند، البته اختلاف سلیقه اختلاف به معنای واقعی نیست، اختلاف سلیقه طبیعی است اما در اختلافی که در امور شرعی بوجود می‌آید کسی حق ندارد در مقابل شرع موضع بگیرد‌، کسی حق ندارد سلیقه شخصی خود را در شرع و احکام سرایت دهد.

وی افزود: ممکن است حکم خدا درباره چیزی مطابق ذوق و سلیقه شخصی من نباشد، باید منطق الهی حاکم شود، نمی‌شود سلیقه خود را در این امور جاری کرد.

حجت الاسلام زاده‌پاشاکی در ادامه با اشاره به این‌که پیامبر(ص) در طول زندگی خود، از هوا و هوس پیروی نکرد اظهار داشت: هر پیغمبری که از طرف خدا برای هدایت بشریت مبعوث می‌شد یک عده موضع‌گیری می‌کردند.

امام جمعه باغستان در ادامه به تحمل و صبر پیامبران اشاره کرد و گفت: چه تحملی پیغمبران داشتند! دشمنان طعنه میزدند، جاسوسی می‌کردند، سوء قصد داشتند، شایعه سازی می‌کردند، اما تحمل و صبر پیغمبران بود که حقانیت آنها را ثابت کرد.

وی افزود: در کار سیاسی و اجتماعی حرف زیاد است ، اما چه باید کرد؟ باید از صحنه خارج شد؟! اگر قرار بود ازصحنه خارج شد پیامبران خارج می شدند.

امام جمعه باغستان با بیان این‌که هر کاری انسان می‌خواهد بکند یک عده مخالفت می‌کنند تاکید کرد: انسان باید اصل و اساس کارش عقلانیت و اسلام باشد و طبق قانون عمل کند ولو یک عده مخالف باشند و تهمت بزنند.

حجت الاسلام زاده‌پاشاکی در پایان با اشاره به سالروز بزرگداشت سید جمال الدین اسدآبادی گفت: سیدجمال‌الدین اسدآبادی یک انسان آگاه بود که میلیون‌ها نفر را آگاه کرد و این را برای مردم تشریح کرد و گفت که جدایی دین از سیاست در دین اسلام راه ندارد./9593/پ202/ص

 

ارسال نظرات