۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۱۵۹۵۷۶
مدیر مدرسه علمیه حجت‌ابن‌الحسن تهران:

آیت الله خوشوقت بر پرهیز از تبعیت مبعض از ولایت فقیه تاکید داشت

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حجت‌ابن‌الحسن(ع) با اشاره به این‌که آیت‌الله خوشوقت به نحو احسن از مقام معظم رهبری حمایت کرد گفت: وی تأکید داشت که سعی کنید پیرو ولایت به تمام معنا باشید نه پیرو بخشی از آن و همچنین سفارش می‌کرد که توصیه‌های مقام معظم رهبری نصب‌العین جامعه دینی ما قرار بگیرد.
مرحوم آيت الله خوشوقت

حجت‌الاسلام مطلبی فشارکی، مدیر مدرسه علمیه حجت‌ابن‌الحسن(ع) تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان این‌که آیت‌الله خوشوقت جزو شخصیت‌هایی بود که علما او را به‌عنوان عالم می‌شناختند اظهار داشت: وی از بدو طلبگی علم را با عمل درآمیخت و توانست مراتب معنوی و عرفانی را کسب کند و افرادی را که اطرافش بودند را به‌مقدار نیازشان راهنمایی و تأمین کند.

 وی در ادامه افزود: آیت‌الله خوشوقت از بُعد علمی و اخلاقی جزو مؤثرین حوزه علمیه تهران بود و نظیر وی را در حوزه کم داریم.

مدیر مدرسه علمیه حجت‌ابن‌الحسن(ع) با اشاره به این‌که تأثیرات آیت‌الله خوشوقت بر حوزه علمیه تهران بسیار محسوس است عنوان داشت: او در جلساتش بازاری‌ها و عامه مردم را نصیحت می‌کرد و همچنین جلسه خاصی هم برای طلاب داشت که شاگردان خوب و خوش‌فکری را تربیت کرد.

حجت‌الاسلام مطلبی فشارکی با تأکید بر این‌که آیت‌الله خوشوقت از جمله علمایی بود که قبل از انقلاب در صدر مبارزه قرار داشت و پس از انقلاب هم همراه امام خمینی(ره) بود اظهار داشت: وی پس از رحلت امام خمینی(ره) که مقام معظم رهبری ناخدای کشتی انقلاب شدند، به نحو احسن از ایشان حمایت کردند.

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: آیت‌الله خوشوقت می‌گفت سعی کنید پیرو ولایت به تمام معنا باشید نه پیرو بخشی از آن و همچنین سفارش می‌کرد که توصیه‌های مقام معظم رهبری نصب‌العین جامعه دینی ما قرار بگیرد.

مدیر مدرسه علمیه حجت‌ابن‌الحسن(ع) افزود: وی همچنین سفارش می‌کرد که جامعه سیاسی ما همراه با دین جلو بروند و سفارش‌های مقام معظم رهبری را نصب‌العین خود قرار داده و در مقابل ولایت و رهبری قرار نگیرند.

مدیر مدرسه علمیه حجت‌ابن‌الحسن(ع) با بیان این‌که آیت‌الله خوشوقت شاخصه خوبی از نظر دینی و انقلابی داشت و افرادی هم که در محضر وی بودند، این ویژگی‌ها را داشتند گفت: حوزه علمیه یکی از شخصیت‌های مؤثر خود را از دست داده و باید زحمت بسیاری بکشد تا بتواند افرادی را تربیت کند و پرورش دهد که جایگرین افرادی مانند آیت‌الله خوشوقت و آیت‌الله بهجت شوند./956/ت302/ص

ارسال نظرات