۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۵۸۸۱۲

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ تشکیل شورای امر به معروف در 70 هیأت مذهبی بانوان قم، همکاری شورای هیئات مذهبی قم با ستاد تسهیلات زائران و بررسی طرح‌های عفاف و حجاب در تبلیغات اسلامی قم برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، جلسه پرسنلی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با حضور حجت‌الاسلام اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی برگزار شد.  
حجت‌الاسلام عباس اسکندری، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی در این جلسه با اشاره به نزدیک بودن سال جدید، بر لزوم برنامه‌ریزی در استفاده از فرصت‌های عمر تأکید کرد و گفت: اگر از سرمایه عمر به خوبی استفاده نشود، انسان در زندگی دنیوی و اخروی ضرر می‌کند.
وی همچنین خواستار بررسی عملکرد اداره کل تبلیغات اسلامی استان در سال جاری و پیش بینی برنامه‌های سال آینده شد و افزود: باید آمادگی داشته باشیم که در سال آینده، کارها را با قوت بیشتری انجام دهیم.
حجت‌الاسلام اسکندری ارتباط بیشتر با شخصیت‌ها و مؤسسات تأثیرگذار را مهم برشمرد و اظهار داشت: اگر چه در سال‌های اخیر با مجموعه‌های فرهنگی و تبلیغی و شخصیت‌ها ارتباط برقرار شده ولی برای دستیابی به اهداف سازمانی نیاز به تعمیق ارتباط با چهره‌های تأثیرگذار و نخبگان داریم.
وی با بیان این‌که کادرسازی با اهرم آموزشی ماندگار است، تصریح کرد: نباید از ارائه آموزش‌های کاربردی به قشرهای مختلف جامعه غفلت کنیم و تبلیغات اسلامی می‌تواند در این زمینه مؤثر واقع شود.
تشکیل شورای امر به معروف در 70 هیأت مذهبی بانوان قم
کارشناس امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم از تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در 70 هیأت مذهبی بانوان خبر داد.
اشرف یوسفی کارشناس امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، اظهار کرد: ساماندهی و تشکیل پرونده برای 70 هیئت مذهبی بانوان در شورای امر به معروف و نهی از منکر توسط امور فرهنگی بانوان به عنوان مسئول پیگیری امور بانوان در ستاد احیا پیگیری شده است.
وی گفت: هر شورای امر به معروف و نهی از منکر پنج عضو دارد که در محله‌ها و هیئات مذهبی و اطراف حرم حضرت معصومه(س) اقدام به تذکر لسانی می‌کنند.
به گفته یوسفی تعداد این اعضا 750 نفر هستند که مشغول احیای فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر در استان قم هستند.
همکاری شورای هیئات مذهبی قم با ستاد تسهیلات زائران
شورای هیئات مذهبی استان قم در ایام تعطیلات نوروزی همکاری تنگاتنگی با ستاد تسهیلات زائرین استان خواهد داشت.
به دنبال جلساتی که با حضور اعضای شورای مرکزی هیئات مذهبی، اداره کل تبلیغات اسلامی استان و ستاد تسهیلات زائرین استان برگزار شد، مقرر شد هیئات مذهبی استان در امور مربوط به تسهیلات زائرین همکاری داشته باشند.
در این جلسه راه‌های همکاری هیئات مذهبی در راهنمایی و هدایت زائران، کمک رسانی به زائران و مسافران در صورت بروز حوادث غیرمترقبه با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان بررسی و تبادل نظر شد.
استفاده از ظرفیت هیئات مذهبی استان در سال‌های اخیر بیشتر شده و اداره کل تبلیغات اسلامی استان نیز بخش قابل توجهی از برنامه‌های فرهنگی امسال خود را به این هیئات واگذار کرد.
تشریح برنامه‌های آموزشی تبلیغات اسلامی قم در بخش امر به معروف
کارشناس آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم به تشریح برنامه‌های این اداره کل در زمینه امر به معروف و نهی از منکر پرداخت.
عبدالعلی براتی، کارشناس آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم اظهار کرد: در سال جاری دو همایش آموزشی ویژه اصناف (تولیدی و توزیعی خدماتی) در اداره کل تبلیغات اسلامی و با همکاری مدیریت اصناف ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان برگزار شد.
وی برگزاری سه همایش آموزشی ویژه هسته‌های امر به معروف مساجد استان را از دیگر برنامه‌های این اداره کل برشمرد و افزود: این همایش‌ها در اداره کل تبلیغات اسلامی استان با همکاری معاونت تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان برگزار شد.
براتی گفت: توجیه رابطان فرهنگی دانشگاه‌ها درباره هفته امر به معروف و نهی از منکر برای برگزاری گفتمان‌های دانشجویی و کرسی‌های نظریه پردازی از دیگر برنامه‌های این اداره کل بوده است.
وی ارسال بسته‌های فرهنگی ویژه فعالیت‌های هفته امر به معروف و نهی از منکر برای شهرداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش،‌ دانشگاه علوم پزشکی، بازرگانی، اصناف، تشکل‌های و نیروهای نظامی را از دیگر برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان ذکر کرد.
برگزاری رزمایش 17 هزار نفری «الی بیت المقدس» در قم
رزمایش الی بیت المقدس با حضور 17 هزار نفر از سپاهیان و بسیجیان‌ و مدیرکل و بسیجیان پایگاه مقاومت امام علی(ع) اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.
محمد تقی رستمیان، مسؤول پایگاه امام علی(ع) اداره کل تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: این رزمایش صبح روز پنجشنبه در صحن بزرگ امام خمینی(ره) و در جوار حرم مطهر حضرت معصومه (س) با برگزاری مراسم صبحگاه آغاز به کار کرد و سپس نیروهای شرکت کننده به منطقه انجام رزمایش در پادگان 19 دی عزیمت کردند و برنامه‌های مختلفی در این پادگان برگزار شد.
وی تصریح کرد: حفاظت از مراکز حساس شهر فرضی، دفاع از شهر، جلوگیری از حرکت ضد انقلاب و مقابله با دشمن فرضی از جمله برنامه‌های این همایش بوده است.
به گفته رستمیان، در رزمایش الی‌بیت‌المقدس بخشی از توان رزمی و دفاعی سپاه به نمایش گذاشته شد.
وی ادامه داد: در این رزمایش که 70 گردان حضور داشتند، مدیرکل و کارکنان بسیجی پایگاه مقاومت امام علی(ع) اداره کل تبلیغات اسلامی استان نیز شرکت کردند.
برنامه‌ریزی تبلیغات محیطی ایام نوروز از سوی روابط عمومی تبلیغات اسلامی قم
کارشناس روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: برنامه ریزی لازم برای انجام تبلیغات محیطی در ایام نوروز سال 92 در این روابط عمومی انجام شده است.
حجت‌الاسلام جعفر اسکندری، کارشناس روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروزی و خیل عظیم زائران و مسافرانی که از سراسر کشور وارد شهر مقدس قم می‌شوند، برنامه‌ریزی لازم برای پوشش تبلیغات محیطی انجام شده است.
وی افزود: در ایام نوروز 92 قرار است تبلیغات محیطی پیرامون موضوعات دینی از قبیل احیای امر به معروف و نهی از منکر، اهمیت نماز با استفاده از جملات ائمه اطهار(ع)، حجاب و عفاف و موضوعات دینی دیگر در سطح استان قم انجام شود.
حجت‌الاسلام اسکندری تصریح کرد: امسال با توجه به همزمانی تعطیلات نوروزی و ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، از طرح‌هایی برای تبلیغات محیطی استفاده شده که با دارابودن جذابیت و تنوع بصری، شأن و حرمت ایام شهادت رعایت شود.
کارشناس روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم از زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت(ع) خواست که در سفرها و دید و بازدیدهای نوروزی، پس از فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)،‌ شأن این مناسبت حزن‌انگیز را رعایت کنند.
بررسی طرح‌های عفاف و حجاب در تبلیغات اسلامی قم
در کارگروه عفاف و حجاب اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، طرح‌های متنوع این بخش که به صورت مکتوب ارائه شده بود مورد بررسی قرار گرفت.
اشرف یوسفی، کارشناس فرهنگی امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی در مورد برگزاری این جلسه اظهار کرد: تغییر نگرش و فلسفه عفاف و حجاب در بین دانش آموزان مقاطع تحصیلی، اجرای نمایش‌ها و تدوین نمایشنامه‌های مربوط به عفاف و حجاب از جمله طرح‌های عملیاتی این جلسه بوده است.
به گفته وی در تدوین و اجرای طرح‌های فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب به اصل کاربردی بودن و جذابیت آنها توجه شده است تا مورد پسند گروه‌های هدف قرار گیرد و تأثیرگذار باشد.
تبلیغات دینی در رشد فکری جامعه تأثیر گذار است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: تبلیغات دینی در رشد فکری جامعه نقش مهمی داشته و مردم روحانیت را پناهگاه خود می‌دانند و حرف دین را از آنها دریافت می‌کنند.
حجت‌الاسلام عباس اسکندری در گردهمایی روحانیون مستقر بخش خلجستان قم که با حضور امام جمعه دستجرد برگزار شد، پیروزی انقلاب اسلامی را عنایت ویژه خداوند دانست و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، چهره واقعی اسلام از زبان یکی از عالمان راستین اسلام و تربیت شدگان مکتب اهل بیت(ع) نشان داده شد و این انقلاب سبب دمیده شدن بارقه امید در دل همه محرومان و مستضعفان عالم شد.
وی بیداری اسلامی را یکی از تأثیرات انقلاب اسلامی در سطح بین‌الملل ذکر کرد و با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای جلوگیری از اثربخشی نظام اسلامی گفت: با وجود این‌که توطئه‌های وسیعی علیه انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام راحل از سوی کشورهای مختلف سازماندهی شده بود و از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ عظیم رسانه‌ای برای مقابله با ندای آزادی‌خواهی و جلوگیری از درک حقایق جمهوری اسلامی به راه انداخته بودند، خداوند کمک کرد که از همه گردنه‌ها و مشکلات عبور کرده‌ایم.
حجت‌الاسلام اسکندری رهبری و مدیریت رهبر معظم انقلاب را بی‌بدیل دانست و با ذکر مصادیقی از مشکلاتی که در سال‌های اخیر در داخل کشور رخ داده است، اظهار کرد: اگر در داخل کشور،‌ اتحاد و انسجام نداشته باشیم، هر چقدر تلاش کنیم به جایی نخواهیم رسید و دشمن هم مترصد است که از این اختلافات بهره ببرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم به تأثیرگذاری تبلیغات دینی در رشد فکری جامعه اشاره کرد و گفت: با وجود همه تهمت‌ها، شایعات و تبلیغاتی که علیه روحانیت به راه انداخته شد، خوشبختانه مردم روحانیت را پناهگاه خود می‌دانند و حرف دین را از آنها دریافت می‌کنند.
وی ترویج اخلاق اسلامی در جامعه را ضروری دانست و تأکید کرد: در شرایط کنونی نمی‌توان جوانان و نوجوانان از امکانات و تجهیزات مدرن محروم کرد بلکه باید در درون آنها نیروی معنوی به وجود آوریم که آنها را از مسیر انحراف و اشتباه مصون نگه دارد.
حجت‌الاسلام اسکندری اظهار کرد: با تأکید بر لزوم پرهیز از اختلاف افکنی در جامعه گفت: دشمنان ما در بیرون از کشور منتظرند که اوضاع اختلافات تشدید شود تا آنها بهره برداری خودشان را داشته باشند، بنابراین باید در چنین شرایطی عاقلانه عمل کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود به روحانیون مستقر توصیه کرد که با قشرهای مختلف مردم به ویژه نوجوانان و جوانان ارتباط بیشتری برقرار کنند.
وی گفت: فلسفه استقرار دائم روحانی در روستا این است که روحانیون علاوه بر برپایی نماز جماعت، بیان احکام، پاسخگویی به مسائل شرعی و سخنرانی، پناهگاه مردم باشند و دغدغه‌ها و مشکلات آنها را بشنوند و در اموری که مربوط به خیر و صلاح مردم می‌شود مشارکت کنند، بنابراین لازمه این نقش آفرینی روحانیون مستقر، برقراری ارتباط است.
حجت‌الاسلام اسکندری در پاسخ به دغدغه امام جمعه دستجرد درباره خالی بودن تعدادی از خانه‌های عالم از روحانیون مستقر اظهار کرد: امسال به دلیل محدودیت‌های مالی، تعدادی از روحانیون مستقر از طرح استقرار دائم خارج شدند، در حالی که می‌بایست به تعداد آنها افزوده می‌شد./907/پ202/پ
ارسال نظرات