۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۱۵۷۴۱۶
آیت الله شبستری:

آرمان شهدای انقلاب اسلامی رمز عبور از تحریم‌ها است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: آرمان، تفکر و هدف شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس رمز عبور از تحریم های اقتصادی و جنگ روانی دشمنان نظام اسلامی ایران است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، دوم اسفند در یادواره شهیدان آیت الله مدنی و آیت الله غفاری و 400 شهید شهرستان آذرشهر اظهار داشت: عزت و اقتدار کنونی کشور مرهون رشادت ها و از خودگذشتگی‌های شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی است.

 

وی با تأکید بر این‌که تا زمانی که فرهنگ شهادت در جامعه جاری است، ایران از هیچ تهدیدی هراس ندارد، افزود: در سایه ایثار و فداکاری مردم ایران و خون مطهر شهدای والامقام است که نظام جمهوری اسلامی هم در اوج اقتدار و قدرت است، به حق امام راحل فرمودند؛ ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد.

 

نماینده خبرگان رهبری فرهنگ ایثار و شهادت را لازمه مقابله با توطئه‌ها و فتنه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: آرمان، تفکر و هدف شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس رمز عبور از تحریم های اقتصادی و جنگ روانی دشمنان نظام اسلامی ایران است.

 

آیت الله شبستری با تشریح اهداف دشمن از اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ملت ایران گفت: سردمداران استکبار جهانی می خواهند با اعمال تحریم های اقتصادی بین مردم و نظام فاصله ایجاد کنند، غافل از این‌که ملت ایران در راهپیمایی حماسی 22 بهمن امسال نشان داد که تحریم های استکبار جهانی در روحیه انقلابی مردم هیچ تأثیری نکرده است.

 

امام جمعه تبریز ادامه داد: البته حضور باشکوه و حماسی ملت ایران به این معنا نیست که مردم هیچ مشکلی ندارد، بلکه ملت تنها برای ابراز وفاداری به انقلاب و ولایت در صحنه حاضر شدند، مسؤولان وظیفه دارند که در سریع‌ترین زمان ممکن به مشکلات معیشتی مردم و اقتصادی جامعه رسیدگی کنند.

 

وی با بیان این‌که تحریم های اقتصادی برای ملت مقاوم، بصیر و آگاه ایران تازگی ندارد، گفت: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی آن زمانی که هنوز از انرژی هسته‌ای بحثی نبوده است، دشمنان تحریم های اقتصادی خود را علیه ملت آغاز کردند و هر ساله با بهانه های واهی تمدید می کنند، مشکل اصلی دشمن با نظام ولایی ایران است.

 

آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که مردم با توکل به خدا و اتکا به توانمندی های ملی از تحریم های اقتصادی دشمن با موفقیت عبور خواهد کرد، خاطرنشان کرد: دستاوردهای دانشمندان جوان ایرانی در عرصه های علمی، فناوری، صنایع دفاعی و دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای با وجود اعمال تحریم های علمی و صنعتی چشم جهانیان را خیره کرده است.

 

وی عزت بیش از سه دهه نظام جمهوری اسلامی ایران را دستاورد خون مطهر شهدا و نهضت همیشه جاوید امام خمینی(ره) دانست و افزود: شهدا دین خود را نسبت به اسلام، انقلاب و نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) ادا کردند، امروز وظیفه ما است که پاسدار خون مطهر آنان و ادامه دهنده آرمان و اهدافشان باشیم./935/پ202/س

 

ارسال نظرات