۲۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۱۵۶۶۶۱

تدریس صحیفه سجادیه در مجتمع آموزش عالی فقه

خبرگزاری رسا ـ نماینده مربیان و استادان اخلاقی مجتمع آموزش عالی فقه با اشاره به این‌که آشنایی با نهج‌البلاغه و اصول کافی از برنامه‌های تربیتی دیگر مجتمع آموزش عالی فقه است، گفت: اکنون صحیفه سجادیه جزو کتاب‌های درسی است که حداقل طلاب با 21 دعا از این کتاب آشنا می‌شوند.
مجتمع آموزش عالي فقه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محسن داداسرشت تهرانی، نماینده مربیان و استادان اخلاقی مجتمع آموزش عالی فقه، پیش از ظهر پنج‌شنبه در دومین نشست اساتید و مربیان اخلاق جامعة المصطفی(ص) که در سالن عارف الحسینی مجتمع آموزش عالی امام خمینی قم برگزارشد، گفت: آیین‌نامه جذب طلاب در نشست‌های متعدد با دید تربیتی بازنگری شد، همچنین آیین‌نامه جذب پرسنل و آیین‌نامه مدرسه مؤمنیه نیز با رویکرد اخلاقی تدوین شد.
وی افزود: تجدید نظر در تمام اساتید مجتمع از دیگر فعالیت‌های شورای تهذیب بود، تمام گروه‌های وظیفه‌مند شدند که تمام اساتید را بررسی کنند که این مسأله نتایج خوبی در بر داشت.
نماینده مربیان و استادان اخلاقی مجتمع آموزش عالی فقه با بیان گام دیگر ترویج اخلاق از سوی شورای عالی تهذیب خاطرنشان کرد: مطالبات تربیتی رهبر معظم انقلاب و حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی بررسی شد و برای ارزیابی قسمت‌های مختلف فرمول ویژه‌ای طراحی شد و دو سال است که این ارزیابی‌ها انجام می‌شود.
وی ادامه داد: بازنگری در برنامه‌های آموزشی مجتمع عالی فقه بعد از مطالبات تربیتی رهبر معظم انقلاب انجام شد، به ویژه این بازنگری درسطح یک و دو صورت گرفت.
حجت‌الاسلام داداسرشت تهرانی گفت: 19 واحد درس تفسیر که 14 جزء از قرآن را بررسی میی‌کند از نمونه برنامه‌های اخلاقی مجتمع عالی فقه است، این واحد در ابتدا از تفسیر نمونه شروع و به تفسیر مجمع البیان ختم می‌شود.
وی ابراز داشت: یکی از آرزوهای رهبر معظم انقلاب این بود که صحیفه سجادیه جزو کتاب‌های درسی شود و اکنون این کتاب جزو کتاب‌های درسی است که حداقل 21 دعا را طلاب با آن آشنا می‌شوند.
نماینده مربیان و استادان اخلاقی مجتمع آموزش عالی فقه با اشاره به این‌که آشنایی با نهج‌البلاغه و اصول کافی از برنامه‌های تربیتی دیگر مجتمع آموزش عالی فقه است، بیان داشت: یکی از آسیب‌های طلاب جوان در ورود گستردگی مجتمع آموزش عالی فقه بود، از این رو این مجتمع مدرسه سطح 1 و 2 خود را جدا کرد که مدرسه مؤمنیه با نگاه تربیتی عام تأسیس شد و حدود 60 طلبه دارد.
وی ادامه داد:‌ فعالیت دیگری که در راستای تربیت طلاب انجام شد، بازنگری پرسنل این مجتمع درباره مسائل تربیتی بود، که نتیجه آن تشکیل کلاس‌های اخلاق در صبح‌های پنج‌شنبه بود و در ایام ویژه این کلاس‌ها با شکل دیگری برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام داداسرشت تهرانی خاطرنشان کرد: طرح تربیت مربی اخلاق به صورت گسترده اجرا شد و به ویژه در مدرسه تخصصی فقه و معارف اجرا شد، همه طلابی که وارد می‌شوند باید یکی از این اساتید را به عنوان استاد اخلاق انتخاب کنند.
وی گفت: نشست‌های الفت میان ریاست و پرسنل مجتمع از دیگر برنامه‌های تربیتی بود که اجرا شد، امیدواریم که المصطفی در سیاست‌های تربیتی طلاب خود موفق باشد./914/پ202/پ
ارسال نظرات