۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۱۵۵۹۶۲
استاد حوزه و دانشگاه:

مسجد الگو به افراد مسجدی الگو نیاز دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که سبک زندگی دارای فرمول های خاصی نیست، تصریح کرد: شیوه زندگی از باورها و عقاید انسان نشأت می گیرد، به مرور در اذهان مستقر می شود و پس از نفوذ در وجود فرد، سبک زندگی او را به وجود می آورد.
مسجد الگو به افراد مسجدی الگو نیاز دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدرضا زائری، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در نشست توانمندسازی خادمین شهر بهشت و فعالان فرهنگی مساجد در سطح شهر که با موضوع «سبک زندگی اسلامی ایرانی» در فرهنگسرای غدیر برگزار شد، گفت: سبک زندگی اسلامی شیوه زندگی مسلمانان واقعی، انقلابی و افرادی که در مسجد رفت و آمد می کنند است و باید این شیوه زندگی را به مردم نشان داد وگرنه صرفاً با حرف زدن چیزی درست نمی شود.

وی با بیان این که می توان سخنرانی های مکرر و پی در پی درباره سبک زندگی دینی و اسلامی داشت اما در نهایت برنامه های سینما و تلویزیون است که سبک زندگی مردم به ویژه کودکان را شکل می دهد، تصریح کرد: اگر رفتار انسان توانست زمینه سازی کند آنگاه سخنرانی و صحبت ها تاثیرگذار خواهد بود و می توان فرد را پای منبرها و سخنرانی ها نشاند و تحت تاثیر قرار داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون اهمیت مساجد، با بیان این که امروز دستاوردهای بزرگی از انقلاب اسلامی به دست آمده است، گفت: ایران باید دستاوردها و افتخارات ارزشمند گذشته را مورد توجه قرار دهد، با این وجود نقاط ضعف و مشکلاتی هم وجود دارد که باید به آن پرداخته شود که از جمله این مشکلات کم توجهی به مساجد و قدر آن ها را ندانستن است.

حجت الاسلام زائری درادامه به سخنی از معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) مساجد را به سنگرهای جنگ احد تشبیه کردند و حفظ دستاوردها و ارزش های انقلاب را در گروی حفظ مساجد دانستند.

وی ادامه داد: متاسفانه ما قدر مساجد را آن طور که شایسته است درک نکردیم و امروز وضعیتی مشابه وضعیت یاران پیامبر(ص) در جنگ احد داریم که با دیدن غنایم و احساس پیروزی، سنگرهای حساس و استراتژیک را رها کردند و دشمن نیز از همان نقطه به سپاه اسلام ضربه وارد کرد.

 استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهارداشت: ما پس از پیروزی انقلاب احساس کردیم توقعاتمان برآورده شده و این باعث شد روحانیان و ائمه جماعت و نمازگزاران وارد سایر عرصه ها شده و به کارهای دیگری مشغول شوند و وقت و توجه کمتری به مساجد اختصاص دهند و این درحالی است که فضای پرارزش مسجد می تواند مردم را جذب خود کند.

وی با بیان این که ما مساجد را رها کردیم و به دنبال آن دچار مشکلات و گرفتاری های مختلفی شدیم و قصد داریم آن مشکلات را با همایش، سخنرانی، کتاب، بیانه و ... برطرف کنیم، گفت: مسجد الگو به افراد مسجدی الگو نیاز دارد تا مردم احساس کنند مسجد بر روی افراد مسجدی تاثیر گذاشته و رفتار آن ها را عوض کرده است وگرنه دیوارها و ساختمان مساجد به تنهایی اهمیتی ندارند.

 استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که سبک زندگی دارای فرمول های خاصی نیست، تصریح کرد: شیوه زندگی از باورها و عقاید انسان نشأت می گیرد، به مرور در اذهان مستقر می شود و پس از نفوذ در وجود فرد، سبک زندگی او را به وجود می آورد./934/پ202/ب

ارسال نظرات