۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۱۵۵۶۱۴

فعالیت های شبکه من و تو برای انتخابات 92

خبرگزاری رسا _ شبکه انگلیسی من و تو بعد از شکستش در نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی از مردم، از همان زمان فعالیت های خود را برای دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 شروع کرد.
من و تو

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، 6 آبان 1389 بود که از گوشه و کنار خبر رسید شبکه ای ماهواره ای به نام "من و تو" با مدیریت کیوان و مرجان عباسی تاسیس شده و به گفته خودش بر خلاف سایر شبکه های ماهواره ای، نه وابسته به قشر و گروه و حزب خاصی است و نه کار با دنیای سیاست دارد، بلکه می خواهد رویکردی فرهنگی داشته باشد.
از همان ابتدا روشن بود که حتی بیننده های طرفدار "من و تو1" ادعای وابسته نبودن این شبکه به گروه خاصی را نپذیرفته بودند چراکه از طرفی مسلّم است هیچ رسانه ی بی طرفی در دنیا وجود ندارد و هر رسانه، هدفی را دنبال می کند که سردمداران آن رسانه به دنبال آن هستند، از طرفی برای هیچکس قابل قبول نبود که شبکه ای، هم ادعا کند کار با دنیای سیاست ندارد و بی طرف است و هم بیشتر برنامه های به ظاهر فرهنگی اش پر از اخبار و اغراض سیاسی مخالف نظام اسلامی ایران باشد.

سوال دیگری که ذهن بسیاری را به خود جلب کرده بود و شبکه من و تو1 هم از پاسخ به آن طفره می رفت این بود که چگونه ممکن است شبکه من و تو1 وابسته به جایی نباشد در حالی که همواره از سیاست های دولت انگلیس و همچنین سلطنت طلب ها حمایت می کند و شبکه ای است که از آرشیو بی بی سی برخوردار است و هزینه تولید یا خریداری و پخش هر کدام از برنامه هایش سر به فلک می کشد ولی با این حال حتی یک آگهی بازرگانی برای جذب اسپانسر و تامین این هزینه های سرسام آور در این شبکه دیده نمی شود؟!
ناگفته نماند این سوال همچنان از طرف شبکه صراحتا پاسخی دریافت نکرده و ظاهرا هم نخواهد کرد.
 

نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی که در اسفند ماه سال 1390 برگزار شد فرصتی مناسب و نخستین انتخابات ایران بود که شبکه من و تو1 با آن مواجه می شد و به گمان خود می توانست خوب از آن بهره ببرد و اهداف سیاسی خود را به ثمر بنشاند برای همین مدتی قبل از برگزاری انتخابات مجلس، شبکه من وتو1 اقدامات سیاسی خود در این باره را شروع کرد و با پخش و حتی ساختن برنامه ها و مستندهایی پر هزینه سعی داشت که به خیال خود مردم انقلابی ایران را از حضور در این انتخابات دلسرد کند.


در ادامه شبکه من و تو1 پس از اینکه برنامه های مختلفی در این باره پخش کرده بود برای اینکه بازتابی از برنامه های خود بگیرد نظرسنجی در سایت خود قرار داد و از مخاطبین خواست نظر خودشان را در این باره که آیا در انتخابات مجلس شرکت می کنند یا نه؟ اعلام کنند ولی علی رغم میل شبکه من و تو1 نتیجه نظرسنجی 70 درصد آری شد. البته بدیهی است که اعتراف به این شکست بزرگ، برای شبکه من وتو1 بعد از صرف این همه هزینه و پخش این همه برنامه، گران تمام می شود به همین دلیل است که سردبیر برنامه اتاق خبر این شبکه (حسن اعتمادی) مدام در وب و فیس بوک خود سعی دارد القا کند که فعالیت های شبکه شان در این زمینه بسیار مؤثر بوده است.

پس از این شکست بزرگ، شبکه من و تو1 از آنجا که خود را تاثیر گذارترین رسانه بر افکار مردم ایران می داند! بلافاصله اقدامات خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال 92 شروع کرد تا این بار شاهد شکست نباشد.


اولین اقدامی که شبکه من و تو1 در این زمینه انجام داد این بود که اجرا‌ی مجریان با سابقه و به اصطلاح توانمند شبکه را کاهش داد و یا حتی لغو کرد تا از یک سال و چند ماه قبل از انتخابات متمرکز بر ساخت برنامه های مخرب برای انتخابات ریاست جمهوری ایران باشند. از جمله این مجریان می توان به پانته‌آ مدیری(مجری برنامه اتاق خبر)، رها اعتمادی و امید خلیلی (مجریان سابق برنامه جواب)، سبا خویی (مجری سابق برنامه اتاق خبر)، پریسا ساوجی و سیاوش سبا (مجریان سابق برنامه من و توپلاس) و ... اشاره کرد.
اقدام بعدی شبکه من وتو در این راستا، راه اندازی صفحه ای در سایت شبکه، به نام "گزارشگر" بود. با راه اندازی این صفحه، شبکه من و تو1 در برنامه های مختلف از بیننده هایش می خواهد هر کدام برای وی گزارشگر شوند و از اتفاقات و وقایعی! که در محل زندگی آنها رخ می دهد عکس یا فیلم گرفته و برای این شبکه ارسال کنند. یکی از مجریان، هدف اصلی شبکه من و تو1 از راه اندازی چنین صفحه ای و تبلیغ بیش از حد آن در برنامه های مختلفش را اینگونه عنوان کرد که ما می خواهیم از هر شهروند ایرانی یک گزارشگر بسازیم و می خواهیم هر شهروند بتواند از اتفاقات محل زندگی خود که شامل کمبودها، مشکلات و ... می شود برای ما گزارش بفرستد. وی در ادامه برای اینکه مخاطبین را به این کار تشویق کند گفت: « از بین گزارش هایی که برای ما می فرستید هر کدام بیشتر لایک بخورند قابلیت پیدا می کنند که در یکی از برنامه های شبکه پخش شوند.»

از دیگر اقدامات شبکه من و تو1 برای ناامید و دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات می توان به برنامه های اقتصادی که این شبکه هر روز ، هر هفته و هر ماه پخش می کند اشاره کرد. شبکه من و تو1 از پخش این برنامه ها قصد دارد با مطرح کردن بیش از اندازه مشکلات اقتصادی و بزرگ نمایی آن مردم را نسبت به نظام و شرکت در انتخابات دلسرد کند از همین روست از مدت ها پیش که هنوز در هیچیک از رسانه های داخلی و خارجی سخنی از انتخابات شنیده نمی شد، در اکثر برنامه های اقتصادی این شبکه به وضوح دیده می شد که به بحث انتخابات ریاست جمهوری 92 گریز زده می شود.

شایان ذکر است هر چند شبکه من و تو1 از مدت ها پیش فعالیت های سیاسی خود علیه انتخابات ریاست جمهوری ایران را آغاز کرده است ولی چندی پیش این شبکه انگلیسی همزمان با گرم شدن موضوع یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران، با تغییری هدفمند، وب سایت خود را که پیش از این صرفا به معرفی برنامه های این شبکه می پرداخت سیاسی کرد و با این کار فعالیت سیاسی انتخاباتی خود را بطور رسمی اعلام کرد.
تغییر وب سایت این شبکه ضد فرهنگی و پرداختن به موضوعات سیاسی روز با رویکرد عمده اطلاع رسانی و تحلیل اخبار ایران، بیانگر آن است که شبکه من و تو1 نیز در راستای اقدامات سایت ها و شبکه های ضد انقلاب در خصوص ایجاد فضایی خاص و متناسب با خواسته دشمنان در ایام انتخابات، از مدت ها پیش قدم در این مسیر، با رویکرد سیاسی خود گذاشته است.

البته نا گفته نماند تا به حال بار ها و بارها دیده شده که در سایت، فیس بوک و برنامه های این شبکه انگلیسی پیام هایی از سوی بیننده ها مطرح شده که نسبت به برنامه های اقتصادی شبکه و بزرگ نمایی مشکلات اقتصادی مردم اعتراض های شدیدی داشته اند و شبکه در قبال این اعتراض ها پاسخی نداشته است.
همچنین اخبار بسیاری در سایت های مختلف مبنی بر جعل کردن گزارش هایی از سوی صفحه گزارشگر شبکه من و تو1 منتشر شده است.
بنابر این همه این اعتراض ها و انتقادهای بیننده ها که حتی از طرفداران شبکه انگلیسی من و تو1 نیز شنیده می شود نشان می دهد که هر یک از اقدامات انجام شده علیه انتخابات ریاست جمهوری ایران توسط این شبکه از همین الان به مشکل برخورده است و شبکه من و تو1 در انتخابات ریاست جمهوری 92 نیز مانند نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با شکست رو به رو خواهد شد با این تفاوت که چهره سیاسی این شبکه بیش از پیش برای همه حتی طرفداران این شبکه نیز روشن خواهد شد./9161/خ 

 

ارسال نظرات