۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۵۵۵۶۰
نماینده خبرگان رهبری:

جاه‌طلبی و سهم‌خواهی برخی آرمان‌های انقلاب را تهدید می‌کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مجتهد شبستری تأکید کرد: در شرایطی که دشمنان به دنبال کمرنگ کردن هویت اصیل دینی و شیعی ملت هستند، نباید با برخی گفتار و اعمال نسنجیده آب به آسیاب دشمن ریخته شود.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در یادواره شهدای بخش ممقان از توابع شهرستان آذرشهر با بیان این‌که خون پاک شهدا انقلاب اسلامی ایران را بیمه کرده است، اظهار داشت: ملت ایران برای انقلاب و تداوم آن خون فرزندان خود را فدا کرده‌اند، دشمنان بدانند که ملت ایران شهادت دارد؛ از این رو اسارت نخواهد داشت.

 

وی با تأکید بر این‌که هرگونه کج‌اندیشی، تنگ‌نظری و بی تفاوتی در عرصه خدمتگزاری به ملت شهیدپرور ایران، خیانت به خون شهدا و آرمان های امام راحل است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان به دنبال کمرنگ کردن هویت اصیل دینی و شیعی ملت هستند، نباید با برخی گفتار و اعمال نسنجیده آب به آسیاب دشمن ریخته شود.

 

امام جمعه تبریز با بیان این‌که امروز تمامی ارزش های انسانی و بزرگداشت شعائر اسلامی و احکام الهی در سایه ایثار و فداکاری ملت و شهدای والامقام بدست آمده است، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در این کشور از اسلام و قرآن خبری نبود، تا جایی که رژیم شاه تقویم کشور را به تاریخ شاهنشاهی تغییر داده بود.

 

نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: این انقلاب به سادگی به دست نیامده که عده‌ای بخواهند برای رسیدن به امیال فردی خود، به سادگی از دست ملت خارج کنند، متأسفانه تفرقه‌افکنی، جاه‌طلبی، توهم قدرت و سهم‌خواهی عده‌ای مدعی، آرمان های انقلاب اسلامی را تهدید می کند.

 

وی با اشاره به این‌که منشأ بیداری اسلامی و انقلاب های مردم آزادیخواه کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی، انقلاب ملت ایران در سال 57 است، گفت: ملت ایران از بدو پیروزی انقلاب شعار نه شرقی و نه غربی سر داده و استقلال حقیقی خود را به دست آورده است، امروز شاهد شنیده شدن چنین شعارهایی از زبان ملت‌های منطقه ای هستیم.

 

آیت الله شبستری با بیان این‌که ملت های آزادیخواه از نخستین سال های پیروزی انقلاب اسلامی پیام ملت هوشیار و ولایت‌مدار ایران اسلامی را درک کرده بودند، به تشریح ویژگی های زمانی و مکانی انقلاب اسلامی ایران پرداخت و گفت: تاکنون انقلاب های زیادی در دنیا رخ داده است، ولی رویداد انقلاب اسلامی به جهت ماهیت اسلامی از همه آنها متمایز و متفاوت است.

 

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر حضور حماسی و پرشور مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران با قدردانی از نعمت استقلال و آزادی و نظام جمهوری و پاسداری از آرمان های بلند امام راحل در راهپیمایی روز 22 بهمن حضوری پرشور خواهند داشت

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فتنه‌انگیزی های اخیر دشمنان در آستانه راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات خرداد ماه سال آینده اظهار داشت: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی از رویدادهای مهم سال آینده است، که انتظار داریم ملت حماسه ای دیگر با حضور حداکثری در پای صندوق های رای رقم بزنند./935/پ202/س

ارسال نظرات