۱۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۵۵۰۴۸
نماینده خبرگان رهبری:

ایران اسلامی حامی تمامیت ارضی کشورهای همسایه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل گفت: ایران اسلامی ذره ای چشم طمع به کشورهای همسایه نداشته و از استقلال و تمامیت ارضی آنها حمایت می کند.
 حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به یک مرکز تحقیقاتی در سوریه اظهار داشت: حمایت غرب و رژیم صهیونیستی از تروریست‌های داخلی سوریه بر کسی پوشیده نیست، در حقیقت این تجاوز هراس غرب از پیروزی دولت سوریه بر تروریست‌ها را نشان می دهد.

 

وی با اشاره به این‌که سوریه در خط مقدم مقابله با رژیم اشغالگر قدس و مقاومت اسلامی قرار دارد، خاطرنشان کرد: ترس واقعی دشمنان تسریع در اضمحلال رژیم صهیونیستی است، در حقیقت اسرائیل غاصب با بمباران حومه دمشق به دنبال تداوم بقای شوم خود در منطقه بوده، غافل از این‌که دیر یا زود باید از صفحه روزگار محو شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تداوم سیاست اسلام‌ستیزی دولت باکو اظهار داشت: این سیاست های خصمانه علیرغم مخالفت‌های مسلمانان جهان هنوز ادامه دارد، افزون بر این‌که اخیرا شاهد برخی اقدامات دولت جمهوری آذربایجان برای تحریف تاریخ نیز هستیم.

 

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که گذشته جمهوری آذربایجان ریشه در تاریخ پرافتخار ایران دارد، افزود: به اذعان مورخان نمی توان از این حقیقت بزرگ که جمهوری آذربایجان در گذشته جزوی از خاک کشورمان بوده، با ادعاهای واهی فرار کرد، قرارداد ننگین ترکمنچای با بی‌لیاقتی شاهان موجب جدایی مردم آن سوی ارس از ایران بزرگ شده است.

 

وی با اشاره به این‌که ایران اسلامی ذره ای چشم طمع به کشورهای همسایه نداشته و از استقلال و تمامیت ارضی آنها حمایت می کند، دولتمردان جمهوری آذربایجان بدانند که تلاش ها برای تاریخ سازی و جعل آن بی نتیجه است، اما این امر نافی از تاریخ کهن و همبستگی ریشه دار ملت های منطقه زیر چتر تمدن و فرهنگ بزرگ ایران نیست.

 

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: بهمن یادآور خاطرات شیرینی از تاریخ ایران اسلامی است که با عزت، شرافت، غرور ملی و دینی ملت ایران گره خورده است، پیروزی انقلاب اسلامی تجلی پیروزی اسلام بر نظام مستکبر کفر بود.

 

وی با تشریح برخی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران در سه دهه گذشته تصریح کرد: مقایسه وضعیت فعلی کشور با دوران تاریک قبل از انقلاب اسلامی نشان می دهد که نظام به چه میزان توانسته هویت، عزت و غرور ملت ایران را بازیابد، دشمنان نیز نگران نفوذ آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی ایران در منطقه و جهان هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی پیشرفت و عزت ایران و ایرانی را از موهبت های انقلاب اسلامی دانست و خواستار قدرشناسی از نعمت انقلاب و ولایت فقیه شد و تصریح کرد: همه وظیفه داریم پاسدار خون شهدای انقلاب باشیم و بیش از این در راستای حفظ دستاوردهای نظام بکوشیم، هر گونه غفلت از سوی مردم و مسؤولان خیانت به خون شهدا و راه امام است.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به موفقیت دانشمندان ایرانی در فرستادن موجود زنده به فضا و تولید داروهای ضدسرطان و بیماری های صعب العلاج اظهار داشت: این موفقیت فضایی چنان برای آمریکا گران آمده که لب به اعتراض گشوده و مدعی نقض قوانین بین المللی از سوی ایران شده است.

 

امام جمعه اردبیل با تأکید بر این‌که ایران اسلامی انحصار علمی غرب را شکسته است، تصریح کرد: نگرانی آمریکا و غرب از دانش بومی جوانان ایرانی تنها بهانه‌ای برای ادامه سلطه‌گری و استعمارگری خود بر جهانیان است، در واقع هراس غرب از فناوری های نوین در ایران، ترس از استعداد و توان رو به رشد علمی جوانان ایرانی است./9351/پ201/س

ارسال نظرات